پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بازار طلا کاهشی شد
12 آذر 1399 - 8:37
شناسه : 2401
در حالی که سرنوشت بسته محرک مالی دولت آمریکا همچنان نامعلوم است و پیشرفت در تولید واکسن کرونا نیز بر جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا تاثیر گذاشته است، قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه جلسه قبل، امروز شاهد کاهش بود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۷۴ سنت رسید. دیروز قیمت طلا شاهد جهش بیش از ۲ درصدی بود که بیشترین رشد در طی حدود یک ماه گذشته بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۸۱۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.
در حالی که مذاکرات بر سر بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا بین وزیر خزانه داری و رئیس مجلس نمایندگان از دیروز متوقف شده است، میچ مک کانل، عضو ارشد حزب جمهوری خواه در سنا گفته، کنگره باید موج جدیدی از اقدامات محرک مالی ضد کرونایی را در لایحه ۱.۴ تریلیون دلاری فعلی اضافه کند.
گروهی متشکل از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان از هر دو حزب مطرح آمریکا نیز پیشنهاد یک بسته محرک مالی ۹۰.۸ میلیارد دلاری را مطرح کرده اند.
استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی تریدر گفت: «هنوز سرنوشت بسته محرک مالی چندان مشخص نیست و با توجه به اینکه حجم این بسته چندان قابل توجه به نظر نمی رسد، خیلی نمی تواند رشد قابل توجهی را در بازار طلا به همراه داشته باشد.»
وی افزود، هرچند مذاکرات گامی در مسیر درست به شمار می رود و سیگنال های موجود نشان می دهد که احتمالا همکاری های بیشتری در راه خواهد بود، اما تلاش ها برای تحریک اقتصاد بسیار پایین تر از آن چیزی است که بازار انتظارش را دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.