پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
بازار فولاد با تمرکز عرضه در بورس کالا ساماندهی می‌شود
25 اسفند 1399 - 13:19
شناسه : 9088
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با عرضه مستمر و مطلوب محصولات زنجیره فولاد در بورس کالای ایران، هیچ نیازی به دخالت مستقیم بازار و اقداماتی مانند قیمت‌گذاری دستوری نیست که این رویداد مهم با تلاش‌های دولت و مجلس و البته حمایت صنایع عملیاتی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم در مجلس، تلاش برای اصلاح سیاست‌ها و ساماندهی بازار فولاد کشور است که در همین راستا اقداماتی با هماهنگی دولت و سایر ذی‌نفعان این حوزه در دستور قرارگرفت.

وی با بیان اینکه باید اقدامی صورت گیرد تا مطالبات کل زنجیره فعالان بازار فولاد به طور معقول و همزمان برآورده شود، افزود: اگر زنجیره تولید محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود هیچ نیازی به قیمت دستوری نیست و بازار تنظیم و متعادل خواهد شد؛ در همین زمینه مجلس از همان ابتدا با قیمت دستوری فولاد مخالف بود و خوشبختانه این نگاه در حوزه سیاست‌گذاری تضعیف شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: درصدد هستیم میزان بیشتری از فولاد تولیدی کشور در بورس کالا عرضه شود و براساس آمار، امسال حدود ۳۰ درصد فولاد کشور در بورس عرضه شد و به همین دلیل، بازار عرضه و تقاضا تعادل خود را از دست داد که با تحقق رشد عرضه‌ها به طور مستمر، که علاوه بر تنظیم بهینه بازار، شفافیت در این صنعت افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است که بازار محصولات فولادی با توجه به ارتباط گسترده این محصولات با سایر صنایع کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو اقدامات برای اصلاح برخی روندها در بازار ضمن حمایت از تولید و صادرات کشور در دستورکار دولت قرار دارد. در این میان آنچه بیش از هر چیزی در این حوزه خودنمایی می‌کند، نیاز صنایع خودروسازی، مسکن و لوازم خانگی به فولاد است که طی دو سال گذشته به دلیل نبود تعادل در سمت عرضه و تقاضا، مشکلاتی در این بخش ایجاد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.