سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
بازدید از طرح‌های توسعه مس‌ سرچشمه
15 تیر 1401 - 10:59
شناسه : 29940
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه 14 تیر ماه 1401، در سفر خود به استان کرمان، پس از حضور در شهرستان سیرجان و بهره‌برداری از خط ۳ کارخانه کنسانتره شرکت سنگ‌آهن گهرزمین، از مجتمع مس سرچشمه و طرح‌های توسعه این مجتمع بازدید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، در جریان بازدید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع مس سرچشمه، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، گزارشی از آخرین وضعیت و رشد تولید در سه ماهه نخست سال جاری، طرح‌های توسعه معدن مس سرچشمه، فلوتاسیون سرباره و کارخانه تغلیظ که با هدف دستیابی به تولید یک میلیون تن مس کاتد و مس محتوی معدنی تعریف شده است، ارائه داد. 

وی با اشاره به اهمیت طرح فلوتاسیون، اظهار داشت: این طرح با هدف بازیابی سرباره‌های ذوب دپو شده در مجتمع مس سرچشمه طی چهار دهه گذشته تعریف شده و به دلیل وجود ماده اولیه از سودآوری بالایی برخوردار است. 

رستمی افزود: این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهریور ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار یورو و نیز ۴۱ هزار میلیارد تومان برای ۱۸۰ نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت مس با اعلام خبر افزایش ذخیره معدن مس سرچشمه و تعریف طرح توسعه این معدن، بیان کرد: عملیات اکتشافی برای توسعه معدن سرچشمه در جهت شمال و شمال غرب این معدن مراحل انجام شدن را طی می‌کند و در مجموع با توجه به اکتشافات انجام شده، حدود ۱۰ میلیارد تن ماده معدنی در این معدن وجود داشته که قابلیت معدن‌کاری دارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از استماع گزارش رستمی، ضمن قدردانی از تلاش تمامی پرسنل و مجموعه مدیریتی شرکت مس، خواستار سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس و تحقق هدف افزایش تولید در دولت سیزدهم شد. 

گفتنی است، در جریان این بازدید محسن دهنوی عضو هییت‌رییسه مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان، حسین رضایی فرماندار رفسنجان، بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات، حسین احمدی عضو هییت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به همراه جمعی از مسئولان استان کرمان و شهرستان رفسنجان، از طرح‌های توسعه مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.