پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های گروه فولاد مبارکه
20 دی 1399 - 8:14
شناسه : 5111
دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر دو روزۀ خود به استان چهارمحال و بختیاری، از طرح توسعۀ مجتمع فولاد سفیددشت و شرکت ورق خودرو، دو شرکت گروه فولاد مبارکه، بازدید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مسئولین این استان، از خطوط تولید شرکت‌های ورق خودرو و فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این واحدها قرار گرفت.
وی در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: خوشبختانه امروز شاهد بودیم که نیروهای فنی جوان و متخصص، کارهای فنی این بخش را به‌خوبی پیش برده‌اند.
قالیباف افزود: در زمینۀ تأمین مالی، این‌ شرکت‌ها با تولید و صادرات و سپس سرمایه‌گذاری مجدد مسیر خود را به‌خوبی پیش می‌برند. البته در این راه مشکلاتی هم دارند که بخشی از آن ممکن است مربوط به ضوابط و مقررات باشد که ما به سهم خودمان باید در مجلس به آن توجه کنیم.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکتۀ مدیریتی که امروز در مورد آن اتفاق‌نظر داشتیم این بود که اگر مجلس مشکل ایجاد نکند، این‌گونه واحدها مشکلی نخواهند داشت.
قالیباف گفت: در سیاست‌گذاری‌ها سعی می‌کنیم تصدی‌گری دولت را کمتر کنیم و اجازه دهیم مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی، کار به‌درستی در اختیار مردم و نیروهای جوان قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینۀ مشکلات گمرکی نیز دو ماه پیش جلسه‌ای با حضور وزرای صمت، اقتصاد، جهاد کشاورزی و مدیرکل بانک مرکزی برگزار شد. تصمیم‌های خوبی نیز گرفته شد و من فکر می‌کنم در دوماهۀ گذشته بیشترین کالاها از گمرگ ترخیص شده‌اند.
وی در زمینۀ رفع مشکلات کارخانه‌های مستقر در جنوب غرب کشور نیز گفت: طبیعتا دولت باید در این بخش پیشنهادهایی ارائه دهد تا بتواند هم حلقه‌ها را تکمیل کند و هم کمک کند بخش‌های مکمل در کنار هم باشند و در نتیجه حمل‌ونقل و جابه‌جایی کمتری صورت گیرد.
قالیباف در ادامه افزود: وزارت صمت باید توزیع درست و آمایش صحیح را در این زمینه دنبال کند و مجموعه‌های فولادی طوری کنار هم قرار بگیرند که رسیدن به محصول نهایی تا جای ممکن در یک محیط دنبال شود.
در جریان این بازدید، مدیران عامل شرکت‌های ورق خودرو و فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری نیز نتایج آخرین دستاوردها و اقدامات مجموعه‌های تحت مدیریت خود را به سمع و نظر رئیس مجلس شورای اسلامی رساندند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.