سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
بازدید فرماندار زاهدان از غرفه شرکت مس
07 اسفند 1400 - 11:03
شناسه : 25081
فرماندار زاهدان پنجشنبه مورخ 5 اسفندماه از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنعت و معدن زاهدان بازدید کرد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابوذر مهدی نخعی فرماندار زاهدان در بازدید از بخش معدن چهل کوره در غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها موجب توسعه استان شده و مجموعه چهل کوره پیشگام این حرکت است؛ پیشگامی‌ که در اکتشاف و توسعه معدن مشاهده شده و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به پیشران بودن صنعت مس در معادن چهل کوره، این مهم را از ۲ جهت شایسته بررسی دانست و افزود:
ایجاد رسالتی برای این مجموعه جهت آبادانی استان، در وهله اول منافع استانی و گام‌های بعد موجب آبادانی کشور خواهد شد.

فرماندار زاهدان همچنین در روند این بازدید با فرایندهای مختلف اولین معدن زیرزمینی و روباز مس ایران در منطقه چهل کوره از ابتدای اکتشاف و مطالعه تا بهره‌برداری و افزایش دامنه آشنا شده و از زیرساخت‌ها و منابع مورد نیاز این مجموعه مطلع شد.

نخعی با درخواست از مجموعه چهل کوره جهت مشارکت در طرح توسعه معدنی نصرت آباد، گفت: چشم‌انداز سال‌های آتی در استان، تبدیل شدن نصرت آباد به یک منطقه صنعتی در حوزه معدن است که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی امکان‌پذیر بوده و امیدواریم با یاری مجموعه چهل کوره این فرایند تسهیل شود.

غلام سرور نوتی زهی رییس خانه معدن زاهدان نیز در بخش دیگری از این بازدید، بیان کرد: انتظار ما از مجموعه چهل کوره رسیدن به جایگاهی همچون مس سرچشمه در استان کرمان است.

علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان و بلوچستان نیز به ارائه پیشنهاداتی جهت افزایش همکاری با مجموعه چهل کوره پرداخت.

وی با اعلام آمادگی این مجموعه جهت دراختیار قراردادن واحد تحقیق و توسعه رایگان برای مجموعه چهل کوره در ساختمان کسب و کار زاهدان، هدف از این اقدام را رفع مشکلات تخصصی واحدهای صنعتی استان با توجه به تخصص مجموعه چهل‌کوره بیان داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.