پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بازدید نماینده مردم لنجان از خطوط تولید این مجتمع
20 دی 1399 - 8:27
شناسه : 5107
دکتر حسین رجایی، نمایندۀ مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه سال جاری، با حضور در مجتمع فولاد سبا، ضمن بازدید از خطوط تولید این ناحیه، با مصطفی عطائی‌پور مدیر این مجتمع، در بارۀ مسائل موجود در حوزۀ تولید، مواد اولیۀ موردنیاز و تعاملات هرچه بیشتر منطقه و صنعت گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، حسین رجایی در این دیدار گفت: امروز توفیقی به دست آمد تا از نزدیک شاهد تلاش‌های کارکنان فولاد باشیم؛ آن هم در شرایطی که تحریم‌ها و محدودیت‌ها، بیش از هر زمان دیگر، صنایع کشور به‌خصوص صنعت فولاد را تحت فشار قرار داده، اما تمامی خطوط تولید این شرکت به‌خوبی در حال کار است.
وی با بیان اینکه ما باید تولید فولاد مبارکه را با در نظر گرفتن شرایط و اقتضائات موجود بسنجیم افزود: سرپا ماندن و حفظ تولید بدون هیچ مشکلی در این شرایط اقتصادی، ضمن اینکه لطف خداوند متعال است، مرهون تلاش مدیران و کارکنان مجموعۀ فولاد مبارکه نیز هست.
رجایی گروه فولاد مبارکه را مجموعه‌ای فعال، پیشرو و تأثیرگذار در صنعت کشور دانست و اظهار امیدواری کرد آثار و برکات این گروه همچنان منطقه، استان و کل کشور را دربرگیرد.
نمایندۀ مردم لنجان به هدف حضور خود در مجتمع فولاد سبا اشاره کرد و گفت: قصد ما این است که بگوییم در کنار شما هستیم و روی کمک ما حساب کنید. ما آماده‌ایم در تمامی زمینه‌های نوسازی، توسعه، زیرساخت و تأمین نیروی انسانی به گروه فولاد مبارکه کمک کنیم.
وی در ادامه به پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: همۀ مجموعه‌های استان باید تلاش کنند تا این پروژه با رعایت تمام پروتکل‌های زیست‌محیطی به بهره‌برداری برسد تا ان‌شاءالله برگ زرین دیگری به افتخارات این مجموعه اضافه شود.
رجایی در ادامه با اشاره به وجود کارخانه ذوب‌آهن و مجتمع فولاد سبا در منطقۀ لنجان اشاره و خاطرنشان کرد: در تمامی بخش‌های شهرستان لنجان تعلق و تعهد به فولاد به چشم می‌خورد و فولاد و شهرستان هویت مشترکی پیدا کرده‌اند؛ از این رو باید این تعاملات به شکل فزاینده‌ای ادامه داشته باشد تا منافع طرفین در همۀ حوزه‌ها تأمین کردد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با تصویب قوانین کارآمد، وضعیت تأمین مواد اولیۀ موردنیاز فولادسازان و قوانین بازدارندۀ خام‌فروشی را ساماندهی کنند
در این بازدید، مدیر مجتمع فولاد سبا نیز ضمن قدردانی از حضور نمایندۀ مردم لنجان در این مجتمع، با ارائۀ گزارشی از روند تولید و دستاوردهای حوزۀ بومی‌سازی در این بخش گفت: اگر فعالیت‌های بومی‌سازی در فولاد مبارکه انجام نمی‌شد، قطعا با توجه به تحریم‌های ظالمانه، تاکنون خطوط تولید با مشکل مواجه شده بود، اما خوشبختانه در حال حاضر حدود ۹۵ درصد قطعات مکانیکی این خط تولید ساخت داخل است.
مصطفی عطایی‌پور در ادامه با اشاره به مشکلات تأمین مواد اولیۀ فولادسازان در کشور گفت: یکی از مشکلات مهم تأمین مواد اولیه خام‌فروشی است که توازن زنجیرۀ فولاد کشور را برهم زده است؛ ازاین‌رو شایسته است نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین کارآمد وضعیت را در این حوزه‌ها ساماندهی کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.