سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بازدید هوایی رئیس جمهور از معادن زغال‌سنگ طبس
20 شهریور 1400 - 10:54
شناسه : 17525
صبح روز جمعه 19 شهریور ماه 1400 ابراهیم رییسی رییس جمهور کشور ضمن بازدید معادن زغال‌سنگ پروده طبس به صورت هوایی، برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابراهیم رییسی رییس جمهوردر بدو ورود به فرودگاه طبس از سوی استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسئولان ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت و در امامزاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و سپس از معادن زغال‌سنگ پروده طبس بازدید کرد.

شهرستان طبس با دارا بودن ۲۹ معدن در حوزه زغال‌سنگ نقش مهمی را در تولید این ماده معدنی و صادارت آن به خارج از کشور دارد و ایجاد زیرساخت‌های معادن توسط دولت شامل خط ریلی، راه دسترسی، برق، آب و مخابرات برای توسعه معادن از جمله مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده در این بازدید بود.

همچنین طبس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرستان معدنی خراسان‌جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است. علاوه بر این بزرگ‌ترین حوضه زغال‌سنگ کُک‌شو ایران در این منطقه قرار دارد. حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگ‌ترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.