پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بازدید وزیر صمت از معدن طلای زرشوران
08 خرداد 1400 - 11:21
شناسه : 12986
وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین برنامه از دومین روز سفر به استان آذربایجان غربی ضمن بازدید از معدن طلای زرشوران در شهرستان تکاب، در گفت‌وگو با مسئولان، دست‌اندرکاران و کارکنان این واحد در جریان مهم‌ترین ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، گواهی کشف معدن طلای زرشوران پس از عملیات اکتشافی گروه‌های داخلی و خارجی به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) صادر شده است. همچنین واحد فراوری و استحصال طلا با ظرفیت سالانه سه تن شمش طلا در منطقه زرشوران تکاب در دست اجرا است.

بر اساس مطالعات نهایی ذخیره قطعی معدن طلای زره‌شوران تکاب چهار میلیون تن کانسنگ طلا با عیار ۵٫۸ ppm گرم در تن و ذخیره احتمالی ۳۰ میلیون تن با عیار متوسط ۵ ppm است.

گفتنی است، چشم‌انداز شرکت، اکتشافات تکمیلی طلا به منظور شناسایی منابع موجود آن در معدن و دستیابی به ذخایر جدید معدنی، مطالعات گسترده معدن، استخراج پایدار کانسنگ طلا با حفظ شرایط زیست‌محیطی، بهبود عملکرد خط تولید و افزایش راندمان، اجرای طرح‌های توسعه‌ای کارخانه به منظور افزایش ظرفیت استحصال طلا و نقره، بهبود شرایط مدیریت پسماند صنعتی و مطالعات مربوط به استحصال طلا با رویکرد آموزش و تعالی سازمان است.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تلاش دارد تا به ظرفیت اصلی و رتبه برتر در استحصال طلا با توجه به ذخیره معدنی طلا دست یابد.

لازم به توضیح است که امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، جمعی از معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی در این بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی نمودند.

معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگ‌ترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب و ۱۵ کیلومتری مجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان واقع شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.