سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
بازسازی و رنگ‌آمیزی لکوموتیو شماره ۳
16 تیر 1401 - 11:26
شناسه : 29995
بازسازی و رنگ‌آمیزی لکوموتیو شماره ۳ شرکت فولاد خوزستان با همت واحد حمل و نقل صنعتی شرکت انجام شد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، واحد حمل‌ونقل صنعتی یکی از واحدهای زیرمجموعه بخش خدمات صنعتی به شمار می‌آید که قسمتی از فعالیت‌های آن شامل حمل سنگ‌آهن از معادن داخلی به درون مجتمع، حمل محصولات فولادی از مجتمع به مقاصد شرکت‌های داخلی و بندر امام خمینی (ره) به منظور صادرات به شرکت‌های خارجی، عملیات تفکیک واگن‌های بار مختلط بر اساس نوع سنگ‌آهن جهت واگذاری به تیپلرها، عملیات خروج واگن‌های خالی پشت تیپلر، تفکیک واگن‌های سالم از تعمیری و واگذاری واگن‌های تعمیری به کارگاه تعمیرات، عملیات واگذاری واگن‌های لبه کوتاه خالی به زیر برد بارگیری محصولات، خارج کردن واگن‌های باردار محصولات و ارسال آن‌ها به ایستگاه میاندشت، عملیات جابه‌جایی و مانور واگن‌های قراضه، عملیات جابه‌جایی و مانور واگن‌های لبه کوتاه حمل محصولات صادراتی برای تخلیه در زمین هفت هکتاری بندر امام خمینی(ره) است. 

موارد بالا با استفاده از هشت دستگاه لکوموتیو (۶ دستگاه از نوع GM و دو دستگاه از نوع GE)، ۵۲۶ دستگاه واگن لبه بلند ملکی فولاد و ۳۰۵۰ دستگاه واگن استیجاری (دو هزار و ۷۰۰ واگن لبه بلند و ۳۵۰ واگن لبه کوتاه) بر روی ۸۲ کیلومتر خطوط ریلی (مجتمع، سایت بندر امام خمینی (ره) و زمین هفت هکتاری) انجام می‌شود. قسمت نت واحد حمل و نقل صنعتی وظیفه تعمیرات و نگهداری این دستگاه‌ها را بر عهده دارد. 

سعید ملائی زمانی رییس نت حمل‌ونقل صنعتی درباره مشخصات لکوموتیوهای ملکی فولاد، اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان دارای هشت دستگاه لکوموتیو بوده و ۶ دستگاه از نوع GM و دو دستگاه آن از نوع GE است. لکوموتیوهای GM دارای یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی بوده و توان یک هزار و ۶۵۰ اسب بخار را تولید می‌کنند. لکوموتیو‌های GE دارای دو موتور ۶ سیلندر خطی بوده و توان ۶۰۰ اسب بخار را تولید می‌کنند.

وی درباره‌ مدت زمان فرایند بازسازی و رنگ‌آمیزی دستگاه یاد شده، افزود: از ابتدای خرید لکوموتیوها در سال ۱۳۷۰ تا به امروز برای اولین بار است که برنامه بازسازی و رنگ‌آمیزی بدنه و کابین در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است. این عملیات بر روی لکوموتیو شماره ۳، در مدت چهار ماه انجام و پیش از این لکوموتیوهای شماره ۱ و ۶ بازسازی و رنگ‌آمیزی شدند. در گام‌های بعدی لکوموتیوهای دیگر نیز با سرعت و کیفیت بهتر بازسازی خواهند شد.

رییس نت حمل‌ونقل صنعتی در پایان با اشاره به مکان و زمینه به‌کارگیری لکوموتیو‌های بازسازی شده شرکت، خاطرنشان کرد: واگن‌های پودر سنگ‌آهن که در معادن داخلی بارگیری شده‌اند، از سوی راه‌آهن سراسری به ایستگاه میاندشت واگذار می‌شوند. لکوموتیوهای ملکی وظیفه حمل واگن‌ها را به داخل مجتمع و تفکیک نوع بار و واگذاری آن ها را بر روی تیپلرها جهت تخلیه بر عهده دارند. پس از تخلیه بار، انتقال واگن‌های خالی به خطوط ریلی مجتمع و تفکیک واگن‌های سالم از تعمیری و واگذاری واگن‌های تعمیری به کارگاه جهت انجام تعمیرات بر عهده قسمت بهره‌برداری حمل‌ونقل صنعتی است. از طرفی حمل و جابه‌جایی واگن‌های لبه کوتاه جهت بارگیری محصولات فولادی و ارسال آن‌ها به ایستگاه میاندشت نیز توسط بهره‌برداری حمل‌ونقل انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.