سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بازنگری استراتژی‌های منابع انسانی به‌منظور توسعه شایستگی‌های کارکنان در فولاد هرمزگان
20 دی 1401 - 10:03
شناسه : 32563
مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان: امین رنجبرفرد، مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به این‌که نیروی انسانی ارزنده‌ترین سرمایه سازمان به شمار می‌رود گفت: مأموریت واحد آموزش و توسعه منابع انسانی فولاد هرمزگان، به‌کارگیری رویکردهای نوین و انجام اقدامات ابتکاری کارآمد و استراتژیک است. آموزش، توسعه و بهسازی کارکنان، اقدامی کارآمد در جهت افزایش شایستگی‌های تمامی افراد در سطوح مختلف سازمان است.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد هرمزگان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، امین رنجبرفرد با بیان مطلب فوق گفت: امروزه تنها با یادگیری مستمر و پایدار می‌توان با دگرگونی‌ها و پیشرفت‌های جامعه جدید سازگار و همراه شد. در این راستا، هرساله در شرکت فولاد هرمزگان، همسو و هماهنگ با بازنگری استراتژی‌های کلان شرکت، استراتژی‌های منابع انسانی نیز بازنگری می‌گردد و اقدامات مؤثری مبتنی بر نیازها و انتظارات ذی‌نفعان و به‌منظور توسعه شایستگی‌های رهبران و کارکنان تدوین می‌شود.

امین رنجبرفرد مأموریت واحد آموزش و توسعه منابع انسانی فولاد هرمزگان را به‌کارگیری رویکردهای نوین و انجام اقدامات ابتکاری کارآمد و استراتژیک دانست و اظهار داشت: این مأموریت با اقداماتی نظیر استقرار استاندارد ISO 10015، طراحی و استقرار نظام مدیریت عملکرد کارکنان، طراحی و استقرار نظام ارتباطات داخلی با کارکنان، ارتقای فرهنگ سازمانی از طریق جاری‌سازی کدهای اخلاقی و رفتاری مبتنی بر ارزش‌های سازمانی، تدوین برنامه توسعه فردی (IDP) و برنامه‌ریزی نظام جانشین‌پروری، عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ با استقرار استاندارد ISO 10015 ویرایش ۲۰۱۹ در شرکت فولاد هرمزگان، مسیری برای ایجاد، پیاده‌سازی، نگهداری و بهبود سیستم‌های مدیریت شایستگی و توسعه کارکنان فراهم شده است افزود: بدیهی است که مدیریت و توسعه شایستگی و بهبود عملکرد کارکنان با یکدیگر مرتبط است و به سازمان‌ها در بهبود توانایی‌ها و رسیدن به نتایج مطلوب موردنظر کمک شایانی می‌کند.

به گفته مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان، نیروی انسانی ارزنده‌ترین سرمایه سازمان به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو واحد آموزش و توسعه منابع انسانی با پیاده‌سازی نظام مدیریت عملکرد کارکنان طی چهار سال گذشته، توانسته است فرایند ارتباط مؤثر و شفاف عملکردی و ارائه بازخورد مستمر میان کارکنان و مدیران مستقیم آن‌ها را با هدف توسعه و بهبود عملکرد کارکنان در مسیر نیل به اهداف و مأموریت‌های سازمانی ایجاد کند. بی‌شک طراحی و استقرار نظام مدیریت عملکرد کارکنان دستاوردهای مهمی را برای شرکت به ارمغان می‌آورد که ازجمله آن‌ها می‌توان به شناسایی دقیق نیازهای آموزشی، برنامه‌ریزی برای جانشین‌پروری، تدوین برنامه‌های توسعه فردی و بهبود عملکرد، شناسایی استعدادهای سازمانی، شناسایی شکاف شایستگی منتهی به عملکرد و… اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت تدوین برنامه توسعه فردی کارکنان (سطوح مدیریتی و کارشناسان) از سال ۱۳۹۹ در دستور کار واحد آموزش و توسعه منابع انسانی قرار دارد که با الگوبرداری از رویکردهای مؤثر، نوین، کاربردی و مبتنی بر اصول مربی‌گری و بهره‌گیری از مربیان صاحب صلاحیت، در قالب فرایندی مستمر و پایدار و به‌عنوان رویکرد و ابزاری کاملاً شخصی‌سازی‌شده در حال انجام است.

رنجبرفرد در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد همان‌گونه که تاکنون آموزش و توسعه پایدار و بی‌وقفه کارکنان و اهمیت یادگیری مستمر در فرهنگ سازمانی و ارزش‌های بنیادین شرکت فولاد هرمزگان، در قالب تمامی اقدامات آموزشی، توسعه‌ای، تحولی و استراتژیک، جزو عناصر و مؤلفه‌های حائز اهمیت بوده، در ادامه نیز عملکردهای سطح بالا و نتایج قابل‌دفاعی با منشأ توسعه عموم کارکنان را در شرکت فولاد هرمزگان شاهد باشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.