پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
بازگشت طلا به مسیر افزایش قیمت
28 تیر 1400 - 11:49
شناسه : 15256
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه 28 تیر ماه تحت تاثیر عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه و نگرانی‌های موجود نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید–19 که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۱۲ دلار و ۸۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه یک درصد سقوط را تجربه کرد. علاوه بر این در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۱۳ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این خصوص اظهار داشت: ریسک گریزی در بازارهای آسیایی پس از عملکرد ضعیف وال استریت در روز جمعه موج می‌زند. لذا هم‌اکنون هیچ روند واضحی در بازار طلا وجود ندارد.

در این راستا فضا در بازارهای مالی ضعیف مانده زیرا فشارهای تورمی رو به رشد و افزایش بی وقفه موارد کرونا ریسک‌پذیری را متاثر کرده‌اند.

گفتنی است، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به پایین‌ترین حد طی دو هفته اخیر نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داد. با این حال رشد ارزش دلار مانع صعود بیشتر قیمت طلا شد. و شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب با ۰.۱ درصد رشد، نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگ‌ترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز جمعه با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۰۲۸.۵۵ تن رسید که پایین‌ترین میزان از ۱۴ ماه مه بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به دو هزار و ۶۳۵ دلار و ۶۵ سنت رسیده است. همچنین هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، یک هزار و ۱۰۰ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.