پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
بازگشت طلا به مسیر کاهش قیمت
07 تیر 1400 - 9:56
شناسه : 14414
براساس گزارش‌های منتشر شده، به دنبال تقویت دلار و ارسال سیگنال‌های ضد و نقیض از سوی فدرال رزرو در خصوص انقباضی شدن سیاست پولی به رغم آمارهای نه چندان افزایشی از نرخ تورم، قیمت طلا روز دوشنبه 7 تیر ماه به یک هزار و 779 دلار رسید که پایین‌ترین رقم نسبت به یک هفته گذشته به حساب می‌آید.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه با ۰٫۱۲ درصد کاهش به یک هزار و ۷۷۹ دلار و ۲۵ سنت رسید. لذا اوایل صبح امروز قیمت فلز زرد به پایین‌ترین رقم از ۲۱ ماه ژوئن یعنی یک هزار و۷۷۰ دلار و ۳۶ سنت رسیده است. در همین راستا قیمت طلا طی معاملات آتی امروز با ۰٫۱۲ درصد افزایش روی نقطه یک هزار و ۷۸۰ دلار ایستاد.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت، اظهار داشت: در چنین شرایطی بانک مرکزی آمریکا باید در جهت عادی‌سازی سیاست پولی گام بردارد، اما بسیاری از مقام‌های فدرال رزرو بر این باورند که افزایش تورم موقتی است و در حال حاضر نباید سیاست پولی را انقباضی کنیم. این مواضع سبب شد تا بازار سیگنال واضحی از چشم انداز سیاست پولی آمریکا دریافت نکند.

روز جمعه پس از آنکه آمارها نشان داد شاخص قیمت هزینه مصارف شخصی در آمریکا پایین‌تر از حد انتظار بوده است، قیمت طلا رشد ۰٫۸ درصدی را تجربه کرد.

نیل ناشکاری رییس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت: انتظار نداریم آمارهای اخیر رشد نرخ تورم مدت زیادی تداوم داشته باشد. شاخص ارزش دلار از رقم‌های پایین ثبت شده در روز جمعه فاصله گرفته و سبب گران‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است که سرمایه‌گذاران همچنین از نزدیک مذاکرات مربوط به بسته مالی زیرساخت‌های دولت آمریکا را رصد خواهند کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.