جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
بازگشت مجدد ذوب‌آهن غرب کشور به چرخه تولید
05 خرداد 1400 - 10:47
شناسه : 12846
فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه ذوب‌آهن غرب کشور به بخش خصوصی جدیدی واگذار شده است گفت: این طرح صنعتی بزرگ تا پایان شهریورماه سال جاری پس از ۲۶ سال انتظار با تولید فرو منگنز به چرخه تولید باز خواهد گشت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید کتابی فرماندار اسدآباددر بازدید از طرح ذوب‌آهن اسدآباد واقع در منطقه چهاردولی این شهرستان، اظهار داشت: این طرح طی سال ۱۳۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و راه‌اندازی شد که پس از  گذشت سه ماه به علت نداشتن صرفه اقتصادی، شمش چدن برای تغییر خط تولید به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های لازم، استاندار همدان و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، هم‌اکنون این طرح به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جدیدی به نام شرکت «برسم لعل اسدآباد» واگذار شده است، افزود: طبق قول مساعد سرمایه‌گذار بخش خصوصی، طرح ذوب‌آهن غرب کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری افتتاح می‌شود و مجدد به چرخه تولید باز خواهد گشت. 

فرماندار اسدآباد تعداد اشتغال مستقیم این طرح را  یکصد تا ۲۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم را ۷۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: قصد داریم در سال نخست را‌ه‌اندازی طرح ذوب‌آهن شهرستان اقدام به تولید یکصد هزار تن محصول فرومنگنز کنیم. علاوه بر این طی سال آینده میزان تولید سالیانه طرح به ۲۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

احیای ۱۲۰ واحد راکد در استان همدان

به گفته سعید شاهرخی استاندار همدان، احیای ۱۲۰ واحد تعطیل در عرصه صنعت، کشاورزی، معدن و گردشگری به چرخه تولید، از افتخارات استان در سال گذشته است که همین روند نیز در سال جاری دنبال می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روند احیای واحدهای راکد با مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی به خوبی اجرا شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.