سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بازگشت معدن آق دربند سرخس به چرخه تولید
27 شهریور 1400 - 11:24
شناسه : 17909
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به اتمام عملیات احیا و رفع نواقص ایمنی معدن زغال‌سنگ آق دربند سرخس، این معدن با دستور سرپرست این سازمان بازگشایی شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: معدن آق دربند سرخس از پنجم شهریورماه سال ۱۳۹۹ به دلیل بروز برخی مشکلات ایمنی و جان باختن ۲ کارگر، بسته شده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذخیره قطعی معدن آق دربند ۳۳۰ هزار تن و تولید سالانه آن ۲۲ هزار تن کُک است که کل تولیدی آن به عنوان سوخت در کارخانه‌های فولاد داخل و خارج از استان مورد استفاده قرار می گیرد. سرمایه‌گذار این معدن از بخش خصوصی و شرکت زغال‌سنگ آق دربند است.

براساس این گزارش، تا پایان سال ۱۳۹۸ ذخایر قطعی شناخته شده معدنی در کشور ۵۷ میلیارد تن بود که ارزش آن به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و ۹ هزار و ۵۴۱ واحد مربوط به صنایع معدنی کوچک و بزرگ با ظرفیت‌های مختلف تولیدی در کشور فعال هستند. علاوه بر این معادن خراسان رضوی ۲.۹ درصد از کل مساحت استان را دربرمی‌گیرد که شاخص‌ترین معادن استان، سنگ‌آهن خواف است که جزو ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن دنیا و بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن ایران است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.