سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بازگشت ۴ واحد راکد صنعتی ایلام به چرخه تولید
09 تیر 1400 - 10:14
شناسه : 14554
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: مقرر شد طی سال جاری 30 واحد راکد استان ایلام به چرخه تولید بازگردند که خوشبختانه تاکنون راه‌اندازی 4 واحد مربوطه در فصل بهار محقق شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا محمد رحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به کلیه برنامه‌های اجرایی وزارتخانه، اظهار داشت: طی چند سال گذشته نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با هدف‌گذاری صحیح عمدتا مبتنی بر محور اقتصادی، تولید و توانمندسازی است. در همین راستا امسال نیز برنامه اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت متناسب با شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تدوین و ابلاغ شد.

وی افزود: برنامه‌های ابلاغی در پنج محور شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه معدنی، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری تدوین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارتخانه فعال‌سازی مجدد واحدهای راکد صنعتی است که در گام نخست علت رکود و تعطیلی آن‌ها شناسایی و در گام دوم بنگاه‌هایی که امکان احیا مجدد به دلیل مشکلات ناشی از تامین مواد اولیه، نقدینگی، موانع محیط‌زیستی، مشکلات بیمه و مالیات و مدیریت، تامین زیرساخت و…. وجود دارد، دسته‌بندی و در دستورکار قرار گرفتند که خوشبختانه ۲۵ واحد صنعتی مطابق هدف تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به چرخه تولید بازگشتند.

 رحیمی بیان کرد: مقرر شد طی سال جاری ۳۰ واحد راکد استان ایلام به چرخه تولید بازگردند که خوشبختانه تاکنون راه‌اندازی ۴ واحد مربوطه در فصل بهار محقق شده است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌های قضایی و مرکز شبانه‌روزی حمایت از تولیدکنندگان با همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا با تمام توان خود برای افزایش بهره‌وری از این ظرفیت‌ها در راستای خدمت‌رسانی و هموار نمودن مسیر تولید تلاش کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.