جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
بازگشت ۷۲ درصد ارز صادراتی به کشور
05 اردیبهشت 1400 - 23:02
شناسه : 11171
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد؛ رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از ۲۱ فروردین ماه تا ۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹، حدود ۷۲ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان معادل ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو به کشور بازگشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید زادبوم رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران،  اظهار داشت: با توجه به آخرین اطلاعات موجود در بازه زمانی ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ تا ۳۰ آبان ‌ماه سال ۱۳۹۹، حدود ۷۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو صادرات مشمول رفع تعهدات ارزی شد که با اعمال تخفیفات، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان به ۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو رسید.

وی‌ مصوبه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی و ابلاغ بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۷-۱۴۰۰ را دارای اهمیت دانست و افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده، ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان، سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. همچنین بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات که دستورالعملی جامع است، موارد خاص آن به صورت ویژه در کمیته اقدام ارزی مطرح و با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته در کم‌ترین زمان تصمیم‌گیری و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات برآیند نظرات و دیدگاه‌های اعضای کمیته اقدام ارزی در تهران و مراکز استان‌ها بوده است، گفت: در حال حاضر کمیته اقدام ارزی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور فعال است و پس از بررسی مشکلات و معضلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی صادراتی،‌ به ارجاع موارد جهت تصمیم‌گیری نهایی به دبیرخانه کمیته مستقر در دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، اقدام می‌کند.

زادبوم بیان کرد: در بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات به اکثر مشکلات صادرکنندگان اشاره و راهکارهای عملیاتی نیز برای آن‌ها ذکر شده است. بر این اساس، صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به مفاد این بسته در خصوص ایفای تعهدات ارزی خود عمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با هدف مساعدت به صادرکنندگان در فرایند ایفای تعهدات ارزی و همچنین هزینه‌های فراوری آنان در جهت نقل و انتقال وجوه صادراتی، تعدیلاتی در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان صورت گرفته و صادرکنندگان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، تنها متعهد به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان ۹۰ درصد ارز حاصل از صادرات هستند.

بر اساس این گزارش، فروردین‌ ماه امسال مصوبه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ادامه مصوبه ۱۷۷ و بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد که بر اساس آن صادرکنندگان و واردکنندگان از سال‌ ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ دستورالعمل جدیدی برای ایفای تعهدات خود دریافت کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.