سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
با همت فولاد خراسان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری عام‌المنفعه کلید می‌خورد
19 بهمن 1400 - 9:32
شناسه : 24337
با آغاز به کار پروژه تکمیل شبکه فاضلاب شهری و احداث تصفیه‌خانه پساب نیشابور، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت مجتمع فولاد خراسان در خارج از سایت صنعتی این شرکت کلید می‌خورد که در نتیجه اجرای آن، سالانه 14 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی و دوباره به چرخه مصرف بازگردانده می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پروژه شبکه فاضلاب شهری و احداث تصفیه‌خانه پساب نیشابور شامل اجرای ۲۸۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ۵۰ هزار انشعاب خانگی در نیشابور، احداث تصفیه‌خانه مدرن با گنجایش ۴۰ هزار متر مکعب و سایر تاسیسات مورد نیاز که با بیش از ۷۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، به زودی آغاز خواهد شد. لذا می‌توان گفت این امر در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در شرق کشور کم نظیر خواهد بود.

کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، اظهار داشت: در مدت اجرای ۲۵ ساله این طرح، نیاز به برداشت آب از منابع زیرسطحی نیشابور، تا میزان ۲۹۰ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت. همچنین این سرمایه گذاری برد-برد برای مجتمع و مردم نیشابور، مستقیما بر کیفیت زیست شهروندان موثر واقع شده و علاوه بر آن تامین پایدار آب فولاد خراسان بدون نیاز به برداشت از آب‌های زیرزمینی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری و استقبال مدیران شهرستان و استان، به ویژه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار نیشابور، مدیر آب و فاضلاب نیشابور، نمایندگان «نیشابور، فیروزه و زبرخان» در مجلس و سایر مسئولان شهری برای اجرای این قرارداد، خاطرنشان کرد: انجام این پروژه که با حمایت ارزشمند سهامداران عمده فولاد خراسان اجرا خواهد شد، پیامدهای بسیار مثبتی برای زندگی شهروندان، حفاظت از منابع آبی دشت و محیط‌زیست نیشابور دارد.

گفتنی است، در حال حاضر با توجه به سرمایه‌گذاری مسئولانه شرکت فولاد خراسان در بحث صرفه‌جویی، مصرف بهینه‌ی آب و نیز احداث سد بار، برداشت فولاد خراسان از آب‌های زیرزمینی نیشابور به کم‌تر از یک دهم درصد (یک هزارم) و آن هم برای مصارف انسانی (شُرب و بهداشتی) رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.