سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بخش صنعت تهدید را به فرصت تبدیل کرد
11 اردیبهشت 1400 - 10:10
شناسه : 11499
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته اقتصادی پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از بخش تولید، با تاکید بر رشد حدود 8 درصدی در بخش صنعت از افزایش در حوزه اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: بخش صنعت در سال 1399، دو چالش مربوط به تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه حوزه تولید در سال ۱۳۹۹ با دو چالش اصلی تحریم و شیوع ویروس کرونا مواجه شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و اقدامات بخش دولتی و خصوصی در حوزه تولید، توانستیم این دو چالش را به فرصت تبدیل کنیم و شاهد اتفاقات مثبتی در سال گذشته در این حوزه باشیم.

وی با استناد به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار کشور، افزود: طبق گزارش مرکز آمار و بانک مرکزی در ۹ ماهه سال گذشته بخش صنعت رشد ۷.۸ درصدی را تجربه کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تشریح شاخص‌های صنعتی در کشور پرداخت و گفت: طی سال گذشته در بخش صدور پروانه‌ بهره‌برداری شاهد رشد ۱۰ درصدی بودیم، علاوه بر این در حوزه اشتغال‌زایی با اشتغال مستقیم ۱۴۲ هزار نفر، و بر اساس آمار در بخش سرمایه‌گذاری ۲۰۰ درصدی رشد داشته‌ایم.

نیارکی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم صدور ۴۱ هزار فقره جواز تاسیس در سال ۱۳۹۹ بود که نشان‌دهنده رشد ۴۵ درصدی در این بخش است در حالی که تعداد پروانه بهره‌برداری حدود ۷۵ هزار فقره برآرود شد. که این رشد حاکی از اعتماد جامعه به بخش تولید برای سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: در بخش واگذاری زمین به بخش تولید طی سال ۱۳۹۹ رشد ۱۰۰ درصدی اتفاق افتاده است به طوری که مساحت زمین از دو هزار و ۵۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۸ به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد علاوه بر این از نظر تعدادی نیز از ۶ هزار قرارداد در سال ۱۳۹۸ به ۱۲ هزار در سال گذشته رسید.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به رشد ۱۶ محصول صنعتی از ۲۵ محصول منتخب خاطرنشان کرد: طی سال ۱۳۹۶، تولید لوازم خانگی در کشور حدود ۱۱ میلیون دستگاه برآرود شد در حالی که این تولید در سال ۱۳۹۸ به هشت میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه رسید و در سال ۱۳۹۹ توانست به رقم ۱۵ میلیون دستگاه صعود کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.