سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بررسی افزایش قیمت فولاد در بازار
28 فروردین 1400 - 13:38
شناسه : 10583
آمارها نشان می‌دهد که قیمت فولاد طی چند روز گذشته، روند افزایشی به خود گرفته است. در حالی که بررسی‌های کارشناسان حوزه فولاد نشان می‌دهد که در آینده‌ای نه چندان دور، موجی از افزایش قیمت در بازار فولاد پدید خواهد آمد که افزایش قیمت بسیاری از محصولات را در پی خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بنابر اعلام فولاد پرایس، اگر چه مدت زمانی است که شاهد ثابت بودن قیمت فولاد در بازار بوده‌ایم اما طی ۱۰ روز گذشته، روند صعودی در این صنعت به حرکت درآمده است.

یکی از دلایل اصلی روند افزایشی قیمت فولاد و ورق‌هایی نظیر ورق سیاه و ورق گالوانیزه، افزایش قیمت شمش در بازار صنعت فولاد است. این افزایش قیمت، زمینه رشد نامتوزان قیمت بسیاری از محصولات را به وجود می‌آورد.

علت افزایش فولاد در بازار

افزایش قیمت شمش فولادی، تحت تاثیر عوامل مختلفی است. افزایش آهن اسفنجی، رشد قیمت فولاد، کم شدن فروش‌های داخلی برخی از تولیدکنندگان، نداشتن تمایل فروشندگان به فروش فولاد در بازارهای داخلی، از دلایل افزایش روند قیمت فولاد در این چند روز اخیر بوده است.

عوامل ذکر شده نشان می‌دهد که برخی از تولیدکنندگان، این افزایش قیمت را تا روزی ۹۰ هزار تومان نیز تخمین‌ زده‌اند. علاوه بر این، رفتار نادرست بازار داخلی به عنوان عاملی برای گران شدن قیمت فولاد در بازار شناخته می‌شود.

در این بین، ضعف برای فروش محصولات فولادی در بازار نیز مشاهده می‌شود. اغلب کارخانه‌های تولید فولاد اذعان می‌کنند که بیشتر موجودی خود را حتی برای چند روز آینده به فروش رسانده‌اند. آن‌ها تاکید دارند که در شرایط موجود، هیچ محصولی برای فروش ندارند. این در حالی است که برخی از تولیدکنندگان دست به صادرات زده‌اند و در این زمینه فعال هستند.

عوامل تاثیرگذار بر رشد قیمت فولاد

عرضه قراضه و آهن‌اسفنجی، از جمله موادی هستند که تاثیر مستقیمی بر قیمت فولاد دارند؛ زیرا جزو مواد اولیه‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را با مواد دیگر جایگزین کرد. اگر عرضه این محصولات در بازار کاهش یابد، تغییرات زیادی مبنی بر افزایش قیمت فولاد به‌ وجود خواهد آمد. به همین دلیل باید توجه بسیار زیادی برای تامین قراضه انجام داد.

انتظار کاهش قیمت فولاد

در حالی که دو عامل شامل ویروس کرونا و تحریم‌ها، زمینه کاهش صادرات فولاد طی سال‌های اخیر را به وجود آورده‌اند، وضعیت قیمتی این فلز در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که روند صعودی قیمت فولاد، همچنان ادامه دارد. با این حال، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا آخر امسال حدود ۳۱ میلیون تن فولاد در کشور تولید و وارد بازار می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.