پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
برق سدی در مسیر توسعه صنایع
19 مهر 1400 - 15:03
شناسه : 18964
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمبود‌های ایجاد شده در تامین برق بزرگ‌ترین مانع در توسعه بخش صنایع کشور است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی بین وزارت نیرو و وزارت صمت، اظهار داشت: طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۰ درصد رشد را در بخش صنایع برنامه‌ریزی شده که یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه برق خواهد بود. همچنین طی سال‌های گذشته در سرمایه‌گذاری برای صنعت برق بسیار ضعف داشتیم که این موضوع در همه بخش‌های صنعت و معدن مشهود است.

وی افزود: این کمبود سرمایه‌گذاری در بخش برق با خاموشی‌هایی که به صورت عمده به حوزه صنایع و خانگی وارد شد، نشان داد سرمایه‌گذاری در صنعت برق بسیار کم بوده است. لذا اگر بخواهیم در بخش صنعت رشد کنیم کمبود برق مانع آن خواهد شد؛ بنابراین کار موثری که شکل گرفت ورود شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در احداث نیروگاه بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: با احداث نیروگاه توسط بخش صنایع هم نیاز صنعت تامین خواهد شد و هم به صنعت برق کمک می‌شود که البته امیدواریم این هدف‌گذاری طبق زمان‌بندی پیش برود.در همین راستا تفاهم‌نامه مذکور با گستردگی و حجم ۱۰ هزار مگاوات در یک بازه زمانی سه ساله برای نخستین بار است که بین این دو وزارتخانه اجرایی شد و امیدواریم به موقع انجام شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.