پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
برنامه ایمیدرو برای تولید آلومینیوم سبز
09 اسفند 1401 - 14:41
شناسه : 33886
غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: تمام زیرساخت‌های دستیابی به توسعه فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در کشور وجود دارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

طی نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی پژوهش ایمیدرو و بنگاه‌های منتخب که به میزبانی شرکت آلومینیوم جنوب به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، غلامرضا ملاطاهری خاطر نشان کرد: تمام زیرساخت‌های دستیابی به توسعه فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در کشور وجود دارد. بنابراین باید با عارضه یابی نیازهای فناورانه بتوانیم بهترین نتیجه را از فرصت‌های موجود به دست آوریم.

وی از احصای اقلام راهبردی بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: کمیته توسعه فناوری در ایمیدرو تشکیل شده است که طرح‌های فناورانه را بررسی و موردارزیابی قرار می دهد.

ملاطاهری از برنامه برای تدوین تفاهم‌نامه بین شرکت‌های بخش آلومینیوم در راستای بررسی موضوعات این حوزه و ایجاد هم‌افزایی پژوهشی در این بخش خبر داد.

همچنین مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو افزود: ایمیدرو توسعه فناوری تولید آلومینیوم سبز را نیز همچون فولاد سبز با همکاری شرکت‌های آلومینیومی در دستور کار قرار خواهد داد.

برگزاری جشنواره اینوماین ۴ در تابستان ۱۴۰۲

طی این نشست مجید وفائی فرد، مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی به ارائه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این حوزه پرداخت و از برگزاری جشنواره اینوماین ۴ با همکاری مشترک دانشگاه تهران و موسسه یونیدرو طی تابستان سال آینده خبر داد.

همچنین معرفی اقدامات و فعالیت‌های شرکت آلومینیوم جنوب، ارائه آخرین گزارش از پژوهش هوشمندسازی معادن ایران، عارضه‌یابی برای احصای نیازهای فناورنه بخش معدن و صنایع معدنی و نیز ارائه گزارش عملکرد شرکت‌های تابعه ایمیدرو و بنگاه‌های منتخب نیز در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی زحمتکش، مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب، مجید وفائی فرد، مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، امید اصغری، مدیر موسسه یونیدرو و نیز مدیران‌عامل و مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت‌هایی همچون شرکت فولاد خوزستان، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی یزد، شرکت آلومینیوم ایران و سایر شرکت‌های تابعه در این نشست به صورت حضوری و برخط حضور داشتند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.