سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
برنامه نصب سنگ شکن و سلول‌های فلوتاسیون فاز نخست کارخانه فرآوری “مهدی آباد” از یک ماه آینده
22 آبان 1399 - 4:35
شناسه : 1396
قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: برنامه نصب "سنگ شکن" و "سلول های فلوتاسیون" فاز نخست کارخانه فرآوری از یک ماه دیگر آغاز می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه پایش اقدامات طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه های معدن سرب و روی مهدی آباد سخن می گفت، تصریح کرد: این کارخانه در این فاز دارای ۲۶ سلول جدایش سرب و روی است.

عضو هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه مجتمع مهدی آباد، بزرگ ترین آسیا صنعت سرب و روی ایران را در اختیار خواهد داشت، گفت: اخیرا اجرای عملیات فونداسیون بخش آسیا فاز یک نیز آغاز شده است.
وی میزان کل حجم بتن ریزی فاز یک را ۲۰هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸هزار متر معکب بتن ریزی انجام شده است.
این عضو هیات عامل ایمیدرو درباره امکانات زیربنایی طرح گفت: خط انتقال آب این مجتمع ( از یزد) به طول ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که تاکنون عملیات لوله گذاری ۹۲کیلومتر آن انجام شده است. وی یادآور شد: در حال حاضر اجرای مخازن ابتدا و انتهای خط انتقال آب در دستور کار قرار دارد.

نعیمی همچنین درباره بخش برق کارخانه نیز اظهار داشت: کل سه فاز (احداث کارخانه های فرآوری) به ۸۰مگاوات برق نیاز دارد که ۲۵مگاوات آن باید در فاز اول تامین شود. وی در ادامه گفت: ترانس کارخانه فراوری نیز توسط سازنده داخلی، در حال ساخت است.
در این جلسه امین صفری مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد،‌ نیز گزارشی از جزئیات اجرای برنامه فاز یک در بخش های زیربنایی،‌ بتن ریزی، ساخت و نصب تجهیزات و همچنین فعالیت در معدن ارایه شد. به گفته صفری، در بخش معدن نیز تاکنون ۷۱ میلیون تن باطله برداری انجام شده و تنها یک پله دیگر تا دستیابی به خاک سولفیدی باقی مانده است.
“فاز نخست کارخانه فراوری روی” مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد طبق پیش بینی ها در سال ۱۴۰۰ راه اندازی خواهد شد. ظرفیت فاز نخست، تولید ۲۰۰هزار تن کنسانتره سولفیدی روی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.