سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
برگزاری اولین رویداد هوشمندسازی معدن
30 فروردین 1400 - 16:49
شناسه : 10743
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین خبر داد؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین در اولین جلسه کمیته معدن تاصیکو و شرکت‌های تابعه با اشاره به برگزاری اولین رویداد هوشمندسازی معدن توسط شتاب‌دهنده صدر فردا، گفت: تمامی شرکت‌های معدنی ملزم به تشکیل کمیته معدن تا اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ هستند.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در این جلسه، اظهار داشت: تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، کمیته معدن در تمامی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی با حضور کارشناسان شرکت‌ها، صاحب‌‍نظران و به ریاست مدیران عامل تشکیل شود.

وی افزود: کمیته معدن تاصیکو در حال تدوین برنامه و دپارتمان معدنی جهت هدایت شرکت‌های تابعه در راستای نزدیک شدن به استانداردهای معدنی داخلی و خارجی، تهیه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تهیه طرح‌های توجیهی جهت حضور کلیدی و اثر بخش در سطح معدن و فراورده‌های معدنی کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، گفت: تا به امروز در کمیته معدن تاصیکو مطالعات وسیعی در زمینه‌های سنگ‌آهن، مس، طلا، کرومیت، دولومیت، زغال‌سنگ، کائولن و خاک‌های معدنی و صنعتی در استان‌های مختلف کشور انجام گرفته و در این بخش‌ها به دستاوردهای با ارزشی دست یافته‌ایم؛ به طوری که در حال حاضر تاصیکو توانسته است در زمینه تحقیقات پژوهشی، مطالعات اکتشافی، استخراج، فراوری و صادرات مواد معدنی، جایگاه قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص دهد.

سلیمانی به تشکیل تیم‌های نظارتی اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس مصوبات سال گذشته کمیته معدن، تیم‌های نظارتی متشکل از کارشناسان خبره هلدینگ و شرکت‌های تابعه از ابتدای سال ۱۴۰۰، کار خود را در تاصیکو آغاز خواهند کرد و مجموعه اقدامات شرکت‌هایی همانند صنایع خاک چینی ایران، معدنی املاح ایران، پارس تامین، فراورده‌های نسوز ایران، طلای کردستان، پودر بندر امام و زغال‌سنگ پروده طبس را بازدید و گزارشات خود را جهت تجزیه و تحلیل در اختیار کمیته معدن ستاد قرار می‌دهند تا تصمیات لازم در خصوص این شرکت‌ها در هلدینگ گرفته شود.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی در شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ادامه داد: بخش معدن از لحاظ کاربرد فناوری با بخش‌های پیشران فاصله زیادی دارد؛ با توجه به حضور و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش، انشالله شاهد تحولات کلیدی هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین بیان کرد: تاصیکو در راستای حرکت و بهره‌مندی از فناوری، شرکت شتاب‌دهنده صدر فردا را در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح کرد. در سال جاری تلاش داریم اولین رویداد هوشمند معدنی را با مشارکت تمامی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی هلدینگ برگزار کنیم.

سلیمانی در پایان به عصر جدید عناصر استراتژیک در حوزه معدن اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته معدن ملزم به تدوین برنامه‌ای جهت حرکت به سمت عناصر معدنی جدید است. بنابر گزارشات بین‌المللی، عناصر استراتژیک معدنی همانند منیزیم، نیکل و لیتیوم با بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری دنیای جدید، این حوزه را تشکیل خواهند داد و ما در این خصوص باید در کشور پیشگام باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.