سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
برگزاری جلسه ارزیابی فرایندهای منابع انسانی فولاد خراسان
04 بهمن 1400 - 10:33
شناسه : 23553
فرایند ارزیابی سطح بلوغ سازمانی مجتمع فولاد خراسان در حوزه‌ی منابع انسانی بر اساس استاندارد 34000 برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خراسان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا شفیعیان معاون برنامه‌ریزی و فناوری مجتمع فولاد خراسان، اظهار داشت: طی دو دوره گذشته حضور در جایزه منابع انسانی، فرایندهای مرتبط با روابط کار و سلامت اجتماعی، حقوق و مزایا و جبران خدمت، رهبری و برنامه‌ریزی استراتژیک به عنوان نقطه قوت مجتمع در زمینه منابع انسانی عنوان شده بود.

وی افزود: از اقدامات موثر و پروژه‌های بهبود انجام شده توسط معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت برای دستیابی به تعالی در سیستم‌های منابع انسانی مجتمع در راستای تحقق استراتژی‌های سازمان می‌توان به طراحی مدل ارتقای افقی کارکنان، استقرار کانون ارزیابی شایستگی شغلی، بازنگری شرح وظایف و امتیازات سختی کار پست‌های سازمانی و تعریف پروژه‌ی رتبه‌بندی شغلی بر اساس مدل G20 و … اشاره کرد.

فولاد خراسان موفق به کسب نشان برنز فرایند ارزیابی شد

فریدون صبوریان معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان، گفت: در نشست افتتاحیه «فرایند ارزیابی» که توسط تیم ارزیابی و با حضور جمعی از معاونان، مدیران و روسای شرکت در ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، تیم ارزیاب توضیحاتی در خصوص مدل ارزیابی، فرایند و برنامه زمان‌بندی ارائه و مطابق برنامه هفت فرایند را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی با بیان این که فرایند ارزیابی با تشکیل گروه‌های کانونی (FOCUS GROUP) ادامه یافت، یادآور شد: ارزیابان در جلسه اختتامیه توضیحاتی اجمالی نسبت به برداشت‌های خود اعلام و نتیجه نهایی را به ارائه گزارش بازخورد و جمع‌بندی نهایی سطح بلوغ فولاد خراسان در اواخر بهمن‌ماه موکول نمودند. البته فولاد خراسان طی دو سال گذشته، موفق به اخذ نشان‌های برنزین سطح ۳C و  سطح C2 در این مدل ارزیابی شده است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان در پایان خاطرنشان کرد: مديريت منابع انسانی در فولاد خراسان، با تمرکز بر طراحی، تدوين و اجرای سياست‌ها و رويه‌های موثر بر كاركنان در همه سطوح، مواردی همچون برنامه‌ريزی، جذب و استخدام، جبران خدمت و مزايا، روابط كار، مديريت عملكرد، ارتقا، جانشينی و نگهداری اطلاعات و سوابق پرسنلی را مد نظر قرار داده است.

گفتنی است، مدل ۳۴۰۰۰ از جمله استانداردهایی است که اخیرا به منظور ارزیابی و ارتقای سیستم منابع انسانی مورد استفاده شرکت‌ها قرار گرفته است. این مدل نقشه‌راهی برای تعالی سیستم‌های منابع انسانی در جهت تحقق استراتژی‌های سازمان است که به صورت تدریجی و مرحله‌ای طراحی شده و هر مرحله تکاملی، یک تغییر منحصر به فرد را در فرهنگ سازمانی می‌طلبد. مدل ۳۴۰۰۰ علاوه بر ۱۴ فرایند منابع انسانی که ۲۰ هزار امتیاز دارد، شامل ۱۲ متغیر در حوزه نتایج و نگرش‌های منابع انسانی است که ۱۴ هزار امتیاز دارد و در ۷ سطح بلوغ وضعیت سازمان را ارزیابی کرده و تعالی می‌بخشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.