سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
برگزاری رویداد فناورانه در حوزه معدن
25 فروردین 1400 - 12:24
شناسه : 10502
رویداد فناورانه حوزه معدن از ۳۰ مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال یکی از شتاب‌دهنده‌ها، با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برگزار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هکاتون رویدادی است که بین یک روز تا یک هفته به طول می‌انجامند و طی آن برنامه‌نویسان کامپیوتری، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، طراحان گرافیک، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه، گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در اکثر موارد، هدف هکاتون‌ها، ایجاد نرم‌افزارهای مفید و قابل استفاده است. این رویداد بر روی هدف خاصی تمرکز دارد که می‌تواند شامل یک زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده، یک سیستم‌عامل، یک برنامه کاربردی، یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار، موضوع و گروه جمعیت‌شناختی برنامه‌نویسان باشد.

این رویداد با محوریت توسعه استفاده از اینترنت اشیا (IOT)، یادگیری ماشینی، واقعیت مجازی و RFID در حوزه معادن و صنایع معدنی، توسعه و ایجاد نرم‌افزارها و سیستم‌های پردازش داده‌های معدنی آنلاین و آفلاین با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برگزار می‌شود.

توسعه فناوری‌های خودکارسازی و کنترل از راه دور در مدیریت بخش‌های مختلف معدنی و صنایع معدنی، افزایش امنیت و بهبود کارایی نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع معدنی با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال، از دیگر محورهای این رویداد فناوری است.

اولین هکاتون صنایع معدنی با عنوان «معدنینو»، توسط مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال اینوسنتر و یکی از شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه معدن و با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برگزار می‌شود. تیم‌های متقاضی جهت شرکت در این رویداد تا ۲ اردیبهشت ماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. تیم‌های فناور برتر در این رویداد مشمول دریافت ۱۵۰ میلیون تومان وام حمایتی‌ خواهند شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.