سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
برگزاری سمینار «چالش گاز در زنجیره فولاد»
21 آذر 1400 - 12:27
شناسه : 21682
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه طی سال جاری با محدودیت زودهنگام تامین گاز کارخانجات معدنی و فولادی مواجه شده‌ایم، از برگزاری رویدادی تخصصی در هفته اول دی‌ماه 1400 برای بحث و تبادل نظر در این خصوص و ترسیم چشم‌انداز تامین انرژی صنایع معدنی و فولادی کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اعلام این خبر که گاز برخی از صنایع عضو انجمن فولاد طی آذرماه قطع شده و برخی دیگر نیز با محدودیت ۵۰ درصدی مواجه شده‌اند، تبیین این چالش جدید تولیدکنندگان فولاد (تامین برق و گاز) و یافتن راهکارهای حل آن را حیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: معدن، فولاد و صنایع معدنی از مزیت رقابتی برخوردار هستند و صنعت فولاد ایران با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها توانسته است در حوزه تامین و تنظیم بازار داخل، توسعه بازارهای صادراتی و اشتغال‌زایی مولد، نقش پررنگی داشته باشد.

وی افزود: تامین انرژی برای فولادسازان و صنایع معدنی به چالشی بزرگ تبدیل شده که نیازمند یک همفکری و برنامه اقدام کوتاه مدت و بلندمدت است.

وی افزود: برای جلوگیری از تشدید بحران قطع گاز و برق صنایع فولادی برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که با حضور افراد مرتبط در این حوزه و به صورت تخصصی به بحث گذاشته می‌شود. بخشی از این برنامه‌ها و راهکارهایی که قابلیت اجرایی دارد، در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد طی پنجم دی‌ماه سال جاری، با حضور نمایندگانی از وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز ایران و با مشارکت تولیدکنندگان و مدیران معدنی و فولادی مطرح خواهد شد.

دبیر انجمن فولاد در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چالش اصلی تولیدکنندگان در حوزه گاز شامل دو بخش تامین گاز و افزایش نرخ آن در بودجه ۱۴۰۱ است. لذا محورهای سمینار تخصصی«چالش گاز در زنجیره فولاد» به شرح زیر است:

  • پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در زنجیره فولاد با تامین پایدار گاز
  • چشم‌انداز وضعیت تامین پایدار گاز صنایع انرژی‌بر در ۵ سال آینده
  • تاثیر افزایش نرخ گاز در رقابت‌پذیری زنجیره فولاد ایران (از معدن تا محصولات نهایی)
  • میزان تاثیرپذیری صنایع فولاد از محدودیت‌های تامین گاز
  • ابعاد سرمایه‌گذاری صنایع فولادی و معدنی در صنعت گاز.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.