جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
برگزاری سومین جشنوار و نمایشگاه ملی فولاد
12 بهمن 1400 - 10:25
شناسه : 23954
مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را نمادی از اقدامات جهادی و هدفمند شرکت‌های معدن و صنایع معدنی کشور در راستای توسعه ساخت داخل دانست.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن یونسیان مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل طی نشست کمیته بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد که به میزبانی ایمیدرو برگزار شد، با اشاره به متفاوت بودن جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد نسبت به سایر نمایشگاه‌ها، این رویداد بزرگ ملی را نمادی از اقدامات جهادی و هدفمند شرکت‌های معدن و صنایع معدنی کشور در راستای توسعه ساخت داخل دانست و اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ که اولین دوره این جشنواره و نمایشگاه به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد. ایمیدرو نیز با حمایت از نهضت بومی‌سازی و ساخت داخل، کمیته‌ای را با مشارکت واحدهای بزرگ معدن و صنایع معدنی کشور و همچنین انجمن فولاد تشکیل داد تا روند بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی در زنجیره آهن و فولاد را پایش کرده و موانع احتمالی برطرف و هم‌افزایی لازم بین واحدها ایجاد شود.

وی افزود: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، هر سال با رویکردی متفاوت و کاملا عملیاتی برگزار می‌شود که در آن با ارائه فرصت‌های ساخت داخل توسط تولیدکنندگان زنجیره فولاد، از توانمندی‌های تامین‌کنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در جهت تقویت تولید استفاده می‌شود.

مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل با اشاره به برگزاری میز تعمیق ساخت داخل زنجیره آهن و فولاد در جشنواره ملی فولاد، گفت: تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مهمی در دوره‌های گذشته این جشنواره در راستای تقویت ساخت داخل امضا شده که خوشبختانه همه آن‌ها اجرایی شده است.

یونسیان از آغاز بهره‌برداری از فاز تکمیلی سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد در سومین جشنواره ملی فولاد خبر داد و بیان کرد: در فاز اول این سامانه بیش از ۲۶ هزار کد کالایی توسط تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان درج شد و اکنون در فاز تکمیلی، به هم‌رسانی نیازها و توانمندی‌ها در قالب پلتفرم صورت خواهد پذیرفت.

در این نشست هر یک از شرکت‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه بومی‌سازی را ارائه کردند. همچنین قرار شد، تفاهم‌نامه‌ها و قراردهای اجرایی مهم خود با تامین‌کنندگان داخلی را با ذکر صرفه جویی ارزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا میز تعمیق ساخت داخل در سومین دوره جشنواره ملی فولاد هم به صورت موثر و عملیاتی برگزار شود.

همچنین مدیران بومی‌سازی و تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ زنجیره آهن و فولاد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، پیشنهاداتی در جهت برگزاری موثرتر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ارائه کردند.

این نشست با حضور مدیران انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و همچنین مدیران و کارشناسان بومی‌سازی و تحقیق و توسعه شرکت‌های فولادمبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد هرمزگان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، هلدینگ میدکو، فولاد اکسین، آهن و فولاد ارفع، سنگ‌آهن سنگان، سنگ‌آهن گهرزمین، سرمایه‌گذاری پارسیان، ایریسا و ایمپاسکو به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

گفتنی است، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی‌سازی، افزایش توان تامین و توسعه تکنولوژی از ۱۹ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.