جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تجلی
20 شهریور 1400 - 11:10
شناسه : 17515
مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات(سهامی عام) صبح پنجشنبه ۱۸ شهریور ماه 1400 در محل سالن جلسات این شرکت با حضور سهامداران عمده در خصوص افزایش سرمایه این شرکت تشکیل شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات که ریاست مجمع را برعهده داشت ضمن سخنانی، شکل‌گیری اولین شرکت سهامی عام پروژه در کشور را از افتخارات هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات دانست و اظهار داشت: امیدواریم با عملکرد صحیح اینگونه شرکت‌ها، گام مهمی در مسیر توسعه صنعت کشور از طریق جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه و هدایت نقدینگی به مسیر تولید برداشته شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مردم در شرکت‌های پروژه محور چون تجلی باید بیشتر از این باشد، افزود: مقرر شده است چند معدن بزرگ به مجموعه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات اضافه کنیم و از مدل تجلی برای جذب سرمایه‌گذار در آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه در بخش معدنی کمتر پروژه‌ای وجود دارد که بازده آن کمتر از ۴۰ درصد باشد، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی پروژه در مجموعه ومعادن و زیرمجموعه‌ها آن وجود دارد که بازده آن بالاتر از ۴۰ درصد است، حتی در زنجیره ارزش برخی پروژه‌ها مثل کنسانتره بازده‌های بسیار بالاتری داریم و باید فضا را برای اینکه مردم در این پروژه‌ها مشارکت‌ کنند، باز کنیم. لذا هنر شرکت تجلی در این است که با انتخاب و مدیریت درست اجرای این طرح‌ها و جلب اعتماد سهامداران، بخشی از نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را برای پیشبرد صنعت به خدمت گیرد.

افزایش سرمایه تجلی

مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گزارش خود به مجمع ضمن تشکر از پشتیبانی‌های مدیرعامل «ومعادن» برای پیشبرد سریع کار در خصوص محل صرف سرمایه جذب شده و پروژه‌های جاری شرکت توضیحاتی را ارائه داد که خلاصه آن را خواهید دید.

در پایان و بر اساس مصوبه این مجمع، سرمایه شرکت تجلی از مبلغ یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با سلب قسمتی از حق تقدم سهام افزایش یافت که بزرگ‌ترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس به شمار می‌رود.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه است که با هدف جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و به کارگیری آن‌ها در اجرای پروژه‌های منتخب معدن و صنایع معدنی در قالب یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات فعالیت خواهد نمود.

گفتنی است، سه مجموعه بزرگ بورسی کشور یعنی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با ۵۱ درصد، معدنی و صنعتی گل‌گهر و معدنی و صنعتی چادرملو هریک با ۱۷ درصد سهامداران عمده شرکت تجلی را تشکیل می‌دهند. ۱۵ درصد سهام تجلی نیز در روزهای آتی برای مشارکت عموم مردم در فرابورس ایران پذیره‌نویسی و عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.