جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
برگزاری نشست هم‌اندیشی روسا و سرپرستان‌ شرکت فولاد خوزستان
05 خرداد 1400 - 12:59
شناسه : 12880
نشست هم‌‌اندیشی روسا و سرپرستان شرکت فولادخوزستان با حضور رضا طاهری رییس هییت‌مدیره، امین ابراهیمی مدیرعامل، سعید قاسم‌زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و جمعی از مدیران، روسا و سرپرستان شرکت فولاد خوزستان، چهارم خرداد ماه ۱۴۰۰ در تالار طوبی مجتمع دویست دستگاه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا طاهری رییس هییت‌مدیره شرکت فولاد خوزستان با اعلام این مطلب که اولویت مجموعه در گام نخست رفاه حال کارکنان، توسعه و پایداری تولید است، اظهار داشت: وجود کارکنان دلسوز و فداکار در شرکت فولاد خوزستان مایه‌ی افتخار است.‌ امیدواریم با کمک کارکنان پر تلاش شرکت به چشم‌انداز هدف‌‌گذاری شده در افق ۱۴۰۴ یعنی کسب سهم ۲۵ درصدی تولید در کشور دست پیدا کنیم.

وی افزود: فولاد خوزستان با وجود مشکلات محدودیت برق و شرایط کرونا، ضمن حل این مسائل و عملکرد مناسب در بخش تولید، گام‌‌های‌ موثری در راستای رفاه حال کارکنان شاغل و بازنشسته برداشته شده است.

رییس هییت‌مدیره شرکت فولاد خوزستان، گفت: هییت‌مدیره با تمام قدرت از کارکنان در مسیر پیشرفت مجموعه حمایت خواهد کرد. مبحث جانشین‌پروری با جدیت در شرکت فولاد خوزستان اجرا و با کمک خداوند متعال مدیران لایقی به صنعت فولاد کشور معرفی خواهیم کرد.

مشارکتی بهترین سبک در مدیریت یک شرکت

در ادامه امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولادخوزستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: مشارکتی به عنوان یکی از بهترین سبک‌های مدیریتی شامل دو بخش هم‌فکری، همدلی و همدردی است که در این راستا از نیروی انسانی متخصص و متعهد پشتیبانی و برای پیشرفت سازمان مانع‌زدایی کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سطح مشارکت و تعلق سازمانی را در میان کارکنان افزایش دهیم، جلساتی را به صورت منظم با حضور رده‌های مدیریتی، روسا و سرپرستان برگزار خواهیم کرد. 

مدیرعامل شرکت فولادخوزستان، تصریح کرد: عامل ثبت رکوردهای تولید، موفقیت‌های سازمان در رده‌های مختلف و دستیابی به اهداف سازمان، کارکنان هستند. بدون شک افرادی که در این جلسه با سمت رییس و سرپرست حضور دارند، باعث ایجاد انگیزه در میان کارکنان و کسب موفقیت بیشتر برای مجموعه هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه تفکر کارشناسی منجر به تصمیم‌‌سازی می‌شود، اذعان داشت: تکیه سازمان موفق برتخصص و تفکر کارشناسان است. وجود کارشناسان مجرب به شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان منجر و با تحلیل شرایط، به سمت تصمیم‌‌سازی و پیشبرد اهداف سازمان گام برمی‌داریم. همکارانی که در این جلسه حضور دارند، لایه میانی سازمان یعنی ارتباط دهندهی کارکنان با مدیران ارشد هستند.

وی یادآور شد: فولاد خوزستان  با تولید سه میلیون ۸۰۰ هزار تن در سال، رتبه‎‌ی دوم تولید شمش کشور را در اختیار دارد. این در حالی است که شرکت فولادمبارکه اصفهان با تولید ۱۴ میلیون تن رتبه‌ی اول را از آن خود کرد. البته افق ۱۴۰۴ تولید فولاد کشور ۵۵ میلیون تن محاسبه شد که از این میزان ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مربوط به فولاد خوزستان است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: تولید شرکت فولادخوزستان حدود چهار میلیون تن است که با در نظر گرفتن طرح‌های توسعه‌ای این رقم به ۶ میلیون تن می‌رسد و نشان از سهم ۳۰ درصدی این شرکت از تولید فولاد کشور است که متاسفانه این سهم در گذر زمان به ۱۷ درصد رسید. البته اگر طرح‌های توسعه‌ای که شرکت در آن‌ها شرکت نداشته است را محاسبه کنیم، این رقم به ۸ درصد کاهش می‌یابد.

ابراهیمی عنوان کرد: اگر این روند ادامه یابد، جایگاه فولاد خوزستان به رتبه پنجم تولیدکننده فولاد کشور کاهش پیدا می‌کند. این شرایط در حالی است که با استناد به مطالعات سازمان ایمیدرو، استان خوزستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد به منظور انجام صادرات، انرژی و رودخانه‌ های پرآب بهترین مکان برای اجرای طرح‌های توسعه فولادی است.

وی افزود: سهامدار عمده فولاد خوزستان با در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک مجموعه و نقش کلیدی در صنعت فولاد کشور با نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت به دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌‌ای هستند. 

مدیرعامل اظهار داشت: تثبیت تولید و تکمیل زنجیره‌ی فولاد دو گام اساسی سهامدار عمده در توسعه شرکت فولادخوزستان به شمار می‌آید که در این راستا تملک سهام شرکت فولاد اکسین و الحاق آن به فولاد خوزستان بخشی از برنامه تکمیل زنجیره ارزش است. علاوه بر این راه‌اندازی فولادسازی فولاد شادگان، فولاد اندیمشک از دیگر برنامه‌‌ها هستند.

ابراهیمی ادامه داد: پیش از افزایش قیمت برق در سال ۱۴۰۰، تاثیر آن بر قیمت تمام شده‌ محصول نهایی ۱۰ درصد بود که این رقم به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به کاهش میزان تولید ناشی از محدودیت‌های برق، باید به سمت تامین برق پایدار حرکت کنیم. بدین ترتیب احداث نیروگاه اختصاصی می‌تواند به پایداری انرژی برق مجموعه کمک شایانی کند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اولویت‌های شرکت ضمن رسیدگی به معیشت کارکنان، جانشین پروری است که اینجانب اینجا در خصوص صدور مجوز از سوی هییت‌مدیره شرکت در راستای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارکنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

پیگیری مطالبات کارکنان وظیفه اصلی یک معاون است

سعید قاسم‌‌زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان ضمن تشکر از مدیرعامل و هییت‌مدیره در سپردن این مسئولیت خطیر، گفت: پیگیری مطالبات کارکنان وظیفه اصلی یک معاون است که در این راستا به دنبال تدوین سند جامع نیروی انسانی شرکت فولاد خوزستان هستیم. این سند چشم‌انداز سازمان در سال‌های آینده را ترسیم می‌کند.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین اقدامات پیش ‌رو، کمک گرفتن از اطلاعات ذخیره شده سال‌های گذشته است که سمت برای دسترسی و تحلیل این داده‌ها نیاز به کمک روسا و سرپرستان داریم.

کارگران، جهادگران خط تولید هستند

در ادامه غلامرضا فروغی‌نیا مدیر روابط عمومی کارکنان تلاشگر گروه فولادخوزستان در همه‌ رده‌های سازمانی را جهادگران خط تولید صنعت دانست و اظهار کرد: اجرای طرح‌های توسعه و پیشرفت شرکت فولاد خوزستان ضامن بقای تولید پایدار و حافظ جایگاه این مجموعه در کشور است.

وی ادامه داد: با تملک فولاد اکسین، ضمن تکمیل زنجیره‌ی ارزش گروه فولادخوزستان تکمیل، توسعه اقتصادی تولید که از نیازهای مبرم شرکت است، برطرف خواهد شد.

فروغی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: با وجود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی، توسعه فولاد به جای جنوب کشور، در کویر انجام شده است و این انتظار وجود دارد که طرح‌های توسعه در زمینه‌ی صنعت فولاد با توجه به امکانات موجود، در جنوب کشور احیا شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.