جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی توسط شرکت ملی فولاد
25 بهمن 1399 - 15:00
شناسه : 6922
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از برنامه برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی با هدف معرفی ظرفیت‌های معدن و صنایع معدنی در «ساخت داخل» خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اظهار داشت: شرکت ملی فولاد به عنوان قدیمی‌ترین متولی فولاد کشور، با برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تجربیات را گرد هم آورده و با هم‌افزایی سایر بازیگران این حوزه اقدامات اساسی در زمینه توسعه توانمندسازی و بومی‌سازی در صنعت فولاد رقم بزند.
وی افزود: در بومی‌سازی تاکنون اقدامات مهمی در کشور انجام شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ ما فعالیت‌های بسیار موثری انجام داده‌اند.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ادامه داد: امروز نیازمند یک شناخت جامع و کامل از صنعت فولاد و تجهیزات آن هستیم تا بر مبنای آن بتوان برنامه‌ریزی متناسب را برای اهداف مطلوب انجام داد.


ابعاد مهم «بومی سازی» در صنعت فولاد
نادری با تشریح ابعاد مهم «بومی سازی» در صنعت فولاد کشور، اذعان کرد: بومی‌سازی را در ۲ بعد می‌توان بررسی کرد؛ بعد اول بومی‌سازی به معنی شناخت کامل، قدرت انطباق و تغییرات دلخواه و قابلیت طراحی هدفمند در دانش فنی و فرایندها در صنعت فولاد است.

وی افزود: در این مورد می‌توان به دانش فنی احیا مستقیم پرد (PERED) اشاره کرد که با این هدف شکل گرفته است و باید شاخص‌های مربوط به توانمندی واقعی در این زمینه‌شناسایی و به کار گرفته شوند.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به بعد دوم بومی‌سازی ادامه داد: این بعد شامل بومی‌سازی ساخت تجهیزات، ماشین‌آلات و قطعات صنعت فولاد است. در این زمینه شاخص‌های بسیاری شناسایی و احصا شده‌اند.
نادری در پایان گفت: توانمندی ساخت تجهیزات بر اساس استانداردهای جهانی و با کیفیت، به طور اقتصادی از اهم پارامترهای ضروری برای رسیدن به بومی‌سازی در حوزه تجهیزات است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.