چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
بریکت‌سازی فولاد سفیددشت وارد مدار تولید شد
07 آذر 1400 - 8:49
شناسه : 21016
براساس گزارش‌های منتشر شده، کارخانه بریکت‌سازی فولاد سفیددشت آغاز به کار کرد و تولید آزمایشی این واحد از روز چهارشنبه آغاز شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تولید بریکت از روز سوم آذرماه در واحد فولادسفیددشت آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه جاری و تکمیل فرایندهای مربوطه، به ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت اسمی دست یابد.

ساخت واحد بریکت‌سازی سفیددشت با هدف افزایش بهره‌وری و مدیریت بهینه ضایعات از سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت بود که روز سوم آذر ماه جاری راه‌اندازی شد.

کارخانه بریکت‌سازی سفیددشت توسط شرکت ام ام تی ایی MMTE احداث و راه‌اندازی شده است. این شرکت بر پایه تجارب و دست آوردهای حاصل از تلاش مهندسان، کارشناسان و کسب استانداردهای بین‌المللی و با حضور فعال خود در مجموعه‌های بزرگ فولادی توانسته در فرایندهای طراحی و اجرای پروژه‌های صنعتی با افزایش ظرفیت تولید آهن‌اسفنجی و فولادسازی فعالیت کند.

بریکت آهن‌اسفنجی محصولی است که از آهن‌اسفنجی تولید شده و در بسیاری از واحدهای فولادسازی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرایند بریکت‌سازی به دو گروه سرد و گرم تقسیم‌بندی می‌شود. البته در فرایند بریکت‌سازی سرد، مواد ورودی در دمای محیط به ماشین بریکت‌زنی وارد می‌شوند.

گفتنی است، بریکت گرم آهن‌اسفنجی (HBI) محصولی است که در فرایند بریکت‌سازی از آهن‌اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد به تولید می‌رسد. این نوع بریکت شناخته شده‌ترین محصول جهت حمل و نقل آسان و ایمن آهن‌اسفنجی در سطح جهان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.