سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
BMW در تلاش برای تولید فولاد بدون دی‌اکسیدکربن
16 فروردین 1400 - 12:47
شناسه : 9824
بر اساس آخرین گزارش وب‌سایت just auto، گروه خودرو‌سازی «BMW» قصد دارد در تولید فولاد بدون دی‌اکسیدکربن، سرمایه‌گذاری ‌کند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، گروه خودروسازی «BMW» قصد دارددر روش نوآورانه تولید فولاد بدون دی‌اکسیدکربن سرمایه‌گذاری ‌کند. این روش که برخلاف روش‌های قدیمی (به وسیله کوره قوس الکتریکی) از روش الکترولیز برای تولید فولاد استفاده می‌شود، توسط شرکت استارت‌آپ «بوستون متال» توسعه خواهد یافت.

این خودروساز با استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، به استارت‌آپ بوستون متال برای تولید این محصول در مقیاس صنعتی کمک خواهد کرد. این اقدام نمونه دیگری از نگاه عمیق «BMW» به زنجیره تامین و مواد اولیه مهم برای دستیابی هرچه بیشتر به اهداف توسعه پایدار است.

شرکت بوستون متال در نظر دارد طی سال‌های آینده، روش جدیدی را برای تولید فولاد در مقیاس صنعتی توسعه دهد.

همچنین «BMW» اعلام کرد: این سرمایه‌گذاری بخشی از فعالیت‌های بلندمدت توسعه پایدار با هدف کاهش قابل توجه گازهای دی‌اکسیدکربن در زنجیره تامین است.

استفاده از فناوری نوآورانه و انرژی سبز در تولید فولاد

سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های نوین، یکی از گام‌هایی است که گروه «BMW» برای رسیدن به اهداف زنجیره تامین فولاد برداشته است. تعهد به استفاده از تکنولوژی‌های تولید با انتشار کمتر گازهای کربن‌دار و انرژی سبز، برای این شرکت اهمیت دارد.

«BMW» برای حفاظت از ذخایر مواد خام، اقدام به هدف‌گذاری تا سال ۲۰۳۰ برای افزایش درصد مواد خام بازیافتی یا به اصطلاح مواد ثانویه کرده است. به این ترتیب، مواد خام چند بار در چرخه اقتصاد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

همچنین گروه «BMW» در توسعه استاندارد پایداری که استانداردهای اجتماعی و زیست‌محیطی را در سراسر زنجیره ارزش که از معدن شروع می‌شود، پوشش می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.