سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در مسیر افزایش صادرات
31 تیر 1400 - 9:26
شناسه : 15371
براساس گزارش‌های منتشر شده، صادرات نفت خام عربستان در ماه مه افزایش یافته و به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسیده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های موسسه جودی (JODI) در روز دوشنبه (۲۸ تیرماه) نشان داد که صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه مه به پنج میلیون و ۶۴۹ هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین مقدار در چهار ماه گذشته بود. البته صادرات نفت خام این کشور در ماه آوریل چهار میلیون و ۴۰۸ هزار بشکه در روز برآورد شد.

مجموع صادرات نفت عربستان نیز در ماه مه به ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز رسید، این رقم در ماه پیش از آن ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس داده‌های جودی، تولید نفت بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام جهان در ماه مه نسبت به ماه پیش ۴۱۰ هزار بشکه در روز افزایش و به هشت میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه در روز رسیده است.

نفت خام فراوری شده برای مصرف داخلی پالایشگاه‌های عربستان نیز در ماه مه ۹۴ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به دو میلیون و ۳۸۹ هزار بشکه در روز رسید، این در حالی است که مصرف مستقیم نفت خام با ۴۴ هزار بشکه در روز افزایش به ۴۵۱ هزار بشکه در روز رسید.

شایان ذکر است که ذخیره‌سازی نفت خام عربستان نیز در ماه مه یک میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه افزایش، رقم ۱۳۵ میلیون و ۷۷۵ هزار بشکه را به ارمغان آورد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.