سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بزرگ‌ترین پروژه فولادی کشور افتتاح شد
19 اسفند 1399 - 15:06
شناسه : 8760
میدکو در مسیر تعالی؛ مراسم بهره‌برداری از پروژه فولادسازی مجتمع فولاد زرند ایرانیان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فولادی کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز که با نام امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام مزین شده است، در روزهای پایانی سال 1399 با حضور مدیران، مهندسان و کارگران شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی میدکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، با سخنرانی مجید قاسمی رییس هیات‌مدیره میدکو در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ و همزمان با خجسته ایام با سعادت مبعث پیامبراکرم، بهره‌برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان آغاز شد.

رییس هیات‌مدیره میدکو در آغاز این مراسم، گفت: آغاز بهره‌برداری از این پروژه بزرگ که به نام امیرالمومنین حضرت امام علی علیه‌السلام مزین شده است را تبریک می‌گویم.

وی افزود: به شما خدا قوت می‌گویم که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور را در شهر زرند اجرا کردید.

قاسمی گفت: با افتخار و در کمال تواضع، این هدیه اقتصادی را به ملت ایران تقدیم می‌کنیم و به همه مسئولان استان، شهرستان، دکتر پورمند، دکتر سهراب‌نژاد، مهندسان، کارگران و همه تلاشگران این عرصه که چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ تلاش کردید، خدا قوت می‌گویم.

رییس هیات‌مدیره میدکو تاکید کرد: از هیات‌مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصاد، تشکر می‌کنم؛ زیرا با این همدلی و هماهنگی میان بخش مالی و اقتصادی، توانستیم این پروژه عظیم را به نتیجه برسانیم.

در ادامه این مراسم، علی‌اصغر پورمند مدیرعامل میدکو، ضمن تسلیت این روز و تبریک ایام مبعث، اظهار داشت: از تلاش همه کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشته‌اند، تشکر می‌کنم. از گروه مالی پاسارگاد هم به دلیل حمایت‌هایشان قدردانی کرده است و امیدواریم با توکل بر خداوند و استعانت از حضرت حق، بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

ماشالله سهراب‌نژاد مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در این مراسم، گفت: این روز، روز بزرگی است؛ زیرا بزرگ‌ترین پروژه فولادی پس از انقلاب در ایران، به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۳۹۲ و در شرایط تحریم آغاز شد و طی هفت سال با ایستادگی‌، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرتلاش، پیمانکاران نجیب، همدل و با همراهی مسئولان استان و شهرستان به نتیجه رسید.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان تاکید کرد: بهره‌برداری از این پروژه فولادی، نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیرگذار است، بلکه با تولید ۱٫۷ میلیون تن فولاد، تاثیر بسزایی در اقتصاد ایران، خواهد گذاشت.

سهراب‌نژاد اضافه کرد: آغاز می‌شود. این مجتمع با تولید چهار میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، ۲٫۵ میلیون تن گندله سنگ‌آهن، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کک، پیشرفت مناسبی از خود نشان داده است که امروز با بهره‌برداری از پروژه فولادسازی، ضمن آغاز تکمیل زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال‌آباد، چرخه تولید ۱٫۷ میلیون تنی فولاد نیز کامل می‌شود. 

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ جوان و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۳۵ هزار تن تجهیزات، ۸۰۰ هزار قطر اینچ پایپینگ و دو هزار و ۵۳۰ کیلومتر کابل‌کشی بود.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از مسئولان مربوطه، اشاره داشت: در تمام این سال‌ها، مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت کرده‌اند و من قدردان این بزرگواران هستم.

در پایان این مراسم، امام جمعه محترم، نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند در سخنانی جداگانه از تلاش‌های میدکو و زیسکو‌ در اجرای این پروژه، اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصادی شهرستان قدردانی کردند.
انتهای پیام/   

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.