سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بلندپروازی روسیه برای رشد تجارت با چین
11 اردیبهشت 1401 - 19:02
شناسه : 27251
گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد تجارت روسیه با چین تا سال ۲۰۲۴، به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید چراکه مسکو با انزوای فزاینده غرب مواجه است و روابط خود با چین را در سال‌های اخیر تقویت کرده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، گئورگی زینوویف، رییس اولین بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، اظهار داشت: انتظار می‌رود تجارت کالا با چین و پکن رشد داشته باشد و تا سال ۲۰۲۴، به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد؛ زیرا مسکو با انزوای فزاینده غرب مواجه شده و دو کشور روسیه و چین در سال‌های اخیر روابط خود را تقویت کرده‌اند.

وی افزود: بر دستیابی به هدف تعیین شده توسط سران کشورها، برای رساندن گردش مالی تجاری دوجانبه به ۲۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴، متمرکز هستیم. علاوه‌براین، پیشنهاد می‌کنیم که رسیدن به این رقم بلندپروازانه، زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده کاملا ممکن است.

زینوویف، گفت: در شرایطی که تجارت روسیه با تحریم‌ مواجه شده است، زمان لازم است تا سازگاری پیدا کند؛ همچنین تجارت چین علاقمند به گسترش حضور خود در روسیه است، زیرا با توجه به خروج برخی از شرکت‌های غربی، فرصت‌های بیشتری برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

رییس اولین بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: واضح است که در شرایط کنونی و با توجه به احتمال تحریم‌های ثانویه، بسیاری از فعالان اقتصادی چین باید با احتیاط عمل کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.