جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
بهاری خوش برای فولادی‌ها
26 تیر 1400 - 12:42
شناسه : 15167
براساس گزارش‌های منتشر شده، در فصلی که گذشت شرکت‌های بزرگ کشور بیش از دو میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶ تن فولاد صادر کردند که ناظر بر رشد ۱۲۸ درصدی عملکرد آن‌ها در هم‌سنجی با سال گذشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عملکرد شرکت‌های ذوب‌آهن و فولادمبارکه‌ اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر حاکی از آن است که در خردادماه امسال این شرکت‌ها ۹۱۶ هزار و ۲۳۶ تن فولاد صادر کردند که نشان از رشد ۱۰۴ درصدی در مقایسه با خرداد ماه ۱۳۹۹ است.

در این میان، فولاد خوزستان با صادرات ۵۲۳ هزار و ۳۲۱ تن بلوم، بیلت و اسلب طی سه ماهه نخست امسال بهترین عملکرد را در بین شرکت‌ها داشت و رشد ۹۲ درصدی به ثبت کرد. پس از آن ذوب‌آهن اصفهان با صادرات ۳۱۵ هزار و ۸۴۴ تنی و رشد ۷۵ درصدی و فولادمبارکه با صادرات ۲۶۷ هزار و ۸۶۱ تنی و رشد ۳۲۵ درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در همین راستا بهترین عملکرد خرداد ماه نیز به ترتیب به  فولاد خوزستان با ۱۸۲ هزار و ۱۳۴ تن، فولادمبارکه با ۱۶۱ هزار و ۸۲۹ تن و فولاد کاوه جنوب با ۱۲۳ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض، مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، آهن‌اسفنجی و بریکت گرم، عمده محصولات فولادی صادراتی را تشکیل می‌دهند.

از صادرات فولاد میانی در سال گذشته، سهم صادرات بیلت و بلوم چهار میلیون و ۵۶۴ هزار تن و سهم صادرات اسلب یک میلیون و ۵۹۸ هزار تن بوده است. صادرات اسلب در سال ۱۳۹۹، کاهش ۲۳ درصدی و صادرات بیلت و بلوم، ۶ درصد افت را تجربه کرد.

شایان ذکر است که کارشناسان معتقدند، برنامه‌های توسعه‌ای کشورهای پیشرو فولادی به‌ویژه هندوستان، رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشت دیگر شرکت‌ها به مدار تولید، خطری برای بازارهای صادراتی فولاد ایران است که در این راستا باید از حالا برای صادرات ۱۵میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ برنامه داشته باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.