سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
بهبود صنعت خودرو تا ۲ سال آینده
17 آبان 1400 - 9:48
شناسه : 20183
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، ضمن تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای صنعت، در حال اجراست، نوید این را داد که ظرف مدت دو سال آینده شاهد صنعتی به‌روزتر و تولید محصولات با مصرف سوخت پایین و باکیفیت خواهیم بود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، ضمن انتقاد از روابط مالی بین خودروسازان و قطعه‌سازان، کاهش هزینه‌های سر بار خودروسازان را نیز امری مهم دانست و اظهار داشت: اصلاح ساختار مالی شرکت بایستی صورت گیرد که اکنون در حال انجام است. نمی‌توان منکر بدهی‌های صنعت خودرو به قطعه‌سازان و زیان‌انباشته بالای آن‌ها شد. لذا برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود صنعت خودرو تعریف شده است که در مسیر تحقق بوده و ظرف دو سال آینده قطعا شاهد صنعت خودرو به روزتر با تولیداتی با مصرف سوخت پایین و باکیفیت خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون در حال انجام چند فعالیت هستیم که از جمله آن‌ها مدیریت جریان نقدینگی خودروسازان و کاهش هزینه‌های سربار آن‌ها خواهد بود. البته اصلاح ساختار صنعت خودرو از جمله ۱۰ برنامه در نظر گرفته شده است. و از آنجایی که به دنبال مجموعه‌سازی هستیم در این راستا، خودروساز با چندین قطعه‌ساز همکاری خواهد کرد و کار را باهم پیش خواهند برد. این ساختاری است که در اکثر صنایع خودروسازی در جهان موفقیت‌آمیز بوده است.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون امور صنایع وزارتخانه مذکور، عبدالرزاق داود (مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری) و با مشارکت حدود ۵۰۰ شرکت بزرگ قطعه‌سازی داخلی و خارجی (چین، ترکیه، هند، آلمان و ایتالیا)  افتتاح شد. این نمایشگاه که توسط شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو برگزار شده، در زمینه قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواداولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو فعالیت دارد و از ۱۶ آبان تا ۱۹ آبان ماه دایر است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.