سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز دره‌عباس-ماهشهر
12 اردیبهشت 1401 - 11:14
شناسه : 27272
پروژه خط انتقال گاز دره‌عباس- ماهشهر به طول ۶۳ کیلومتر و به ‌منظور تقویت گاز مورد نیاز صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر که از صنایع راهبردی کشور و تامین‌کننده بسیاری از کالاهای اولیه است، از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با اشاره به روند تکمیل پروژه خط انتقال گاز دره‌عباس- ماهشهر به طول ۶۳ کیلومتر، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های بالادستی کشور مبنی بر ضرورت تامین کالا از محل تولیدکنندگان داخلی، شرکت ملی گاز ایران تصمیم گرفت ورق‌های مورد نیاز این پروژه را از طریق منابع موجود در کشور تامین کند.

وی با بیان اینکه تامین لوله برای ۲۲ کیلومتر از پروژه در تعهد کارفرما و برای ۴۱ کیلومتر دیگر بر ‌عهده پیمانکار بود، به مشکلات طبیعی فراروی پروژه اشاره کرد و افزود: با توجه به وقوع بارندگی‌های شدید و شرایط توپولوژی منطقه خوزستان که آب در زمین نفوذ نمی‌کند، در مقاطعی محل اجرای پروژه به باتلاق تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با بیان اینکه ایفای نقش در عرصه مسئولیت اجتماعی تحت هر شرایطی، در دستور کار قرار دارد، گفت: با توجه به آسیب‌هایی که بارندگی و سیل خوزستان به اهالی منطقه وارد کرد، با هماهنگی پیمانکار و استانداری در آن مقطع، بخشی از ماشین‌آلات پروژه برای کمک به سیل‌زدگان اعزام شدند تا به مردم گرفتار در سیل یاری برسانند.

چالش‌های پروژه خط لوله انتقال گاز دره‌عباس-ماهشهر

نوشادی در تشریح دیگر موانع پروژه، به سختی اجرای عملیات در مناطق نفت‌خیز و تعدد خطوط لوله در آن نواحی اشاره و بیان کرد: ۱۲ مورد تقاطع با جاده آسفالت و عبور از آن به‌ صورت عبور خط انتقال از جاده، هفت مورد تقاطع با کانال و عبور به شیوه شکاف جاده‌ای، دو مورد تقاطع با رودخانه، کانال و عبور به‌ صورت عبور خط لوله از رودخانه، دیگر چالش‌های این پروژه به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: خرسندیم که سرانجام این پروژه در سال ۱۳۹۹، به شبکه گاز کشور متصل شد و با رفع پانچ‌های اعلام ‌شده و تکمیل بخش انجام فیبر نوری و اتاق‌های مخابراتی طی اسفند ماه سال ۱۴۰۰، پروژه تحویل قطعی شد تا برطرف‌کننده کمبود گاز در صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پایان خاطرنشان کرد: در کیلومتر ۵۱ این خط لوله نیز، به‌ منظور تقویت صنایع فولاد و نیروگاه واقع در شهر شادگان، یک انشعاب احداث شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.