سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی گروه مالی گردشگری
01 اردیبهشت 1400 - 11:22
شناسه : 10885
مدیر پروژه شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان وابسته به گروه مالی گردشگری، گفت: با مشارکت این شرکت، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی اردیبهشت ماه امسال در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهزاد آقابابازاده مدیر پروژه شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان وابسته به گروه مالی گردشگری، اظهار داشت: مذاکرات پیرامون قرارداد مشارکت در پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی مجلسی، بهار سال ۱۳۹۹ آغاز و پس از توافقات اولیه در تیر ماه و در نهایت آذر ماه همان سال منعقد شد. با این قرارداد، شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان دو هدف عمده را به دست آورد که نخستین هدف، دستیابی به درآمد عملیاتی در کم‌ترین زمان ممکن و دوم ورود به صنعت رو به رشد ملی و بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (به ویژه انرژی خورشیدی) است.

وی افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه می‌توان به آغاز فعالیت عملیاتی این شرکت پس از ۹ سال و استفاده از منابع داخلی راکد اشاره داشت. یکی دیگر از دستاوردهای این پروژه برای شرکت، مشارکت با شریک خارجی و انتقال دانش حاصل از تجربه  شامل بیش از ۲۵۰ مگاوات نیروگاه نصب شده در ۹ کشور دنیا و پشتیبانی مرکز تعالی این شرکت در هند با متخصصان مجرب در حوزه انرژی خورشیدی است.

مدیر پروژه شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان وابسته به گروه مالی گردشگری، گفت: نیروگاه به طور کامل توسط بخش خصوصی در دست احداث است و طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده، در اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری تجاری خواهد رسید. در ساخت این نیروگاه، خرید تجهیزات و مواد از سازندگان داخلی و بهره‌مندی حداکثری از توانمندی‌های پیمانکاران ایرانی مدنظر قرار گرفته شده است و انتظار می‌رود در دوره احداث به طور میانگین ۷۰ فرصت شغلی و در دوره بهره‌برداری، ۱۲ فرصت شغلی ایجاد شود.

آقابابازاده با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی مجلسی به نیروگاه شبکه سراسری برق کشور متصل می‌شود، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی این نوع برق این است که تولید آن نه تنها کمترین صدمه را به محیط زیست وارد می‌کند بلکه با تولید سالانه حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق خورشیدی، منجر به کاهش انتشار ۱۸ هزار تن دی اکسید کربن برابر با گاز گلخانه‌ای حاصل از پیمایش سالانه سه هزار و ۵۹۰ خودرو مسافری می‌شود. همچنین برای تمیز کردن پنل‌های نیروگاه از ربات‌های تمیزکننده استفاده خواهد شد که علاوه بر افزایش راندمان تولید، به صرفه‌جویی در آب مصرفی نیز کمک شایانی می‌کند.

وی درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۰، یادآور شد: طبق استراتژی سال ۱۳۹۹ شرکت، مقرر بود در یک پروژه مشارکت وارد شود که با حمایت‌های هییت‌مدیره شرکت گسترش صنایع ومعادن ماهان و گروه مالی گردشگری تحقق یافت. همچنین مشارکت در دو پروژه برای سال جاری نیز در دستور کار قرار گرفته است و اکنون در حال ارزیابی پروژه‌های مختلف در حوزه انرژی هستیم و امیدواریم بتوانیم در نیمه اول سال ۱۴۰۰، حداقل یکی از این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

مدیر پروژه شرکت توسعه انرژی، نفت و گاز لاوان وابسته به گروه مالی گردشگری، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک، سرمایه‌گذاری در آینده این کشور و نسل‌های بعدی است و این پروژه و پروژه‌های مشابه، علاوه بر سودآوری مالی، می‌تواند به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت لاوان و گروه مالی گردشگری محاسبه شود.

آقابابازاده در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم روزی برسد که بتوانیم معادل انرژی برقی که در مجموعه گروه مالی گردشگری مصرف می‌کنیم، انرژی پاک تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق کنیم و گروه مالی گردشگری به گروه مالی کاملا سبز گردشگری تبدیل شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.