جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از کارخانه صدر فولاد تا پایان امسال
09 بهمن 1400 - 9:25
شناسه : 23738
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تلاش برای بازگرداندن ۶۰۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید ادامه دارد و در این راستا کارخانه صدر فولاد تا پایان امسال احیا و دوباره فعال می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، اظهار داشت: بازدیدی از شرکت فولاد صدر انجام شده و قرار است تا اواخر سال جاری این مجموعه به بهره‌برداری برسد. همچنین در جریان این بازدید میدانی؛ تعدادی از تعمیرکاران و اورهال‌کنندگان در کارخانه حضور داشتند و اگرچه کمیت و کیفیت کار چندان راضی‌کننده نبود، اما امیدواریم این واحد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری مطلوب برسد تا تولید و بخشی از جوانان استان را جذب کند.

وی همچنین به بازدید از شرکت ماشین‌سازی لرستان اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز این شرکت خریداری شده است و برای راه‌اندازی به تسهیلات نیاز دارد که در  نشستی با مدیران مجموعه این مهم را پیگیری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به بازدید از واحد صنعتی ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد، گفت: واحد ماشین‌سازی در حال فعالیت بوده و در تلاش است تا کار خود را با جدیت و رونق انجام دهد، این واحد وظیفه تولید قطعات نیروگاهی را دارد که خوشبختانه سفارشات بسیار زیادی به آن ارجاع داده می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: این مجموعه‌ها در یک راستا فعالیت می‌کنند و چنانچه شرکت قطعات نیروگاهی و ماشین‌سازی تجمیع شده و یک یا ۲ واحد دیگر در کنار آن‌ها قرار بگیرد در واقع یک زنجیره تولید نیروگاهی ایجاد می‌شود که می‌تواند سطح و کیفیت صنعت لرستان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی در استان تعطیل هستند که بنا بر برنامه‌های کوتاه مدت تلاش داریم هیچ واحد تولیدی دیگری تعطیل نشود. همچنین قرار است در برنامه میان مدت از حدود ۶۰۰ واحد تولیدی شناسایی شده تعدادی به چرخه تولید بازگردند و در بلند مدت نیز با سرمایه‌گذاری‌های جدید بر اساس آمایش سرزمینی، اقدام شود.

گفتنی است، کارخانه صدر فولاد خرم آباد در زمان فعالیت سالانه ۶۰۰ هزار تن تولید داشت و حدود ۶ سال گذشته در برهه‌ای که گفته می‌شد قرار است این میزان تولید  ۲.۵ برابر شود نه ‌تنها وعده توسعه کارخانه محقق نشد؛ بلکه کارخانه تعطیل و ۱۸۰ کارگر آن بیکار شدند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.