جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از ۳ طرح صنعتی و معدنی در کشور
30 بهمن 1399 - 10:14
شناسه : 7406
4 طرح صنعتی و معدنی در استان‌های هرمزگان، کرمان و مازندران به ارزش ۸.۵ هزار میلیارد تومان امروز ۳۰ بهمن‌ماه با دستور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود. این طرح‌ها شامل 3 طرح در حوزه صنایع معدنی در استان‌های هرمزگان و کرمان و طرح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان مازندران است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، اظهار داشت: طرح‌های افتتاحی صنایع معدنی شامل اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان جنوب، فاز نخست مجتمع گندله‌سازی مادکوش بندرعباس در استان هرمزگان و واحد گندله‌سازی شماره یک گهرزمین سیرجان (پروژه ۵ میلیون تنی گندله‌سازی) در استان کرمان است.

گندله‌­سازی مادکوش

ساخت کارخانه گندله­‌سازی مادکوش به ظرفیت ۵ میلیون تن به صورت سالانه طی ۲ فاز با استفاده از فناوری کوره دوار (آلیس چالمرز) صورت می‌گیرد که فاز نخست آن به ظرفیت تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن در سال، اردیبهشت‌­ماه سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد و هم‌اکنون به تولید رسیده است.

همچنین برخی از مشترکات فاز دوم و نیز زیرساخت­‌های مشترک برای هر ۲ فاز تامین شده است که با در نظر گرفتن آن‌ها، پیشرفت فیزیکی فاز دوم حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

نزدیکی به خطوط راه‌­آهن برای جابه­‌جایی مواد و محصول و قرار گرفتن کارخانه گندله­‌سازی مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس بندرعباس، در کنار آب­‌های آزاد و دسترسی به بندر دریایی و در نتیجه امکان واردات مواد اولیه و صادرات محصول، از جمله مزیت­‌های عمده این واحد صنعتی محسوب می‌­شود.

بر اساس طرح جامع فولاد تولید گندله در کشور در سال ۱۴۰۴ به ۷۶ میلیون تن در سال خواهد رسید که با توجه به دست­یابی به ظرفیت تولید ۵ میلیون تن در سال طی ۲ فاز، شرکت گندله­‌سازی مادکوش ۶.۶ درصد از سهم تولید سالیانه گندله کشور در افق یاد شده را به خود اختصاص خواهد داد.

برای افتتاح فاز نخست این طرح، ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که اشتغال‌زایی برای ۳۶۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

گندله‌سازی شماره یک گهرزمین

افتتاح واحد گندله‌سازی شماره یک شرکت گهرزمین در منطقه سیرجان استان کرمان با هدف تولید سالیانه ۵ میلیون تن گندله اجرایی شده است.

برای اجرای این طرح ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد که موجبات اشتغال به کار ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان جنوب

طرح دیگری که فردا به بهره‌برداری می‌رسد، طرح اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان جنوب به منظور تسهیل واردات و صادرات کالا و محصولات در منطقه بندر پارسیان با ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری ۴۰.۸  میلیون تن در سال طراحی شده است که فاز نخست این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالیانه ۱۱.۶  میلیون تن به بهره برداری خواهد رسید. 

برای این طرح یک‌ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که موجب ایجاد اشتغالزایی ۲۰۰ نفر می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.