سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از ۳ واحد فراوری طلا در خراسان جنوبی
16 اردیبهشت 1400 - 10:13
شناسه : 11789
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در اولین جلسه شورای معادن استان، گفت: ۳ واحد فراوری و استحصال طلای در استان طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این جلسه، اظهار داشت: با توجه به ذخایر و عیار مناسب معادن طلای استان ایجاد واحدهای فراوری در جوار این معادن ضروری است و خوشبختانه هر سه طرح در این خصوص پیشرفت مناسبی را دارند.

وی افزود: در یکی از این واحدها، ماشین‌آلات کاملا نصب و تولید آزمایشی محصول انجام شده و با توجه به نمونه‌گیری محصول، این واحد به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، گفت: در یکی از این سه طرح استحصال طلا، ماشین‌آلات نخست وارد سایت شده و بعد آماده برای نصب است. اما در واحد دیگر نیز بخشی از ماشین‌آلات در حال نصب و بخش دیگر در حال انتقال به سایت هستند.

جرجانی با اشاره به ظرفیت مناسب ایجاد شده در این بخش، بیان کرد: با راه‌اندازی سه واحد فراوری طلا در جوار معادن بی‌شک ارزش‌افزوده و اشتغال مناسبی برای استان و شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص پیگیری برای ایجاد شهرک تخصصی طلا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در استان، ادامه داد: سازمان برای ایجاد شاخه‌های پایین‌دستی واحدهای فراوری طلا، و همچنین تبدیل شمش به محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر برای جلوگیری از خروج شمش طلا از استان نهایت تلاش خود را خواهند کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها و حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی این واحدها از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در استان صورت گرفته است و خوشبختانه حمایت‌ها در این مسیر کماکان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.