چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از ۳۴ معدن آذربایجان غربی
12 دی 1400 - 10:17
شناسه : 22513
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۳۴ معدن در استان امسال به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پریسا عابدپور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در استان ۳۴ معدن با ذخیره قطعی ۲۲۷ میلیون و ۵۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی، استخراج سالانه سه میلیون و ۷۰۲ هزار تن مواد معدنی، به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری این معادن بیش از یک هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، افزود: در این راستا زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۹۲ نفر فراهم شده که از لحاظ اشتغال‌زایی نسبت به مدت زمان سال گذشته یکصد درصد افزایش یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: در حال حاضر ۵۰۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در استان با ذخیره قطعی یک هزار و ۱۴۲ میلیون تن، ظرفیت استخراج ۱۷ میلیون و ۶۱۵ هزار تن، حجم سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و ۱۱۹ میلیون ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای پنج هزار و ۱۹۶ نفر وجود دارد.

عابدپور بیان کرد: یکی از مشکلات و موانع اساسی که در استان بر سر راه معدنکاران وجود دارد، معارضان محلی و مخالفت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است که بهره‌برداری و استفاده بهینه از نعمت خدادادی مواد معدنی را در جهت توسعه اقصادی و اشتغال‌زایی استان با مشکل مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن تمام مفاد قانون معادن از سوی دستگاه‌های اجرایی استان مطابق ماده ۱۱۳ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن بیشتر مشکلات معدن استان رفع و تاثیرگذاری فعالیت‌های معدنی در حوزه فراوری، ثروت آفرینی، ایجاد ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری در استان و اشتغال‌زایی در حوزه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اذعان داشت: راه‌اندازی پنجره واحد بین دستگاه‌های اجرایی مطابق تبصره ۴ ماده ۲۴ قانون معادن یکدیگر از راه‌های حل مشکلات معادن و معدنکاران استان است که باید از سوی استانداری پیگیری و راه‌اندازی شود تا بروکراسی اداری و استعلامی تا حدودی کاهش یابد.

عابدپور در پایان خاطرنشان کرد: برابر ماده ۱۱۳ آیین‌نامه اجرایی قانون معادن کشور دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان مکلف به فراهم نمودن زیرساخت‌های مورد نیاز معادن است از جمله راه‌های دسترسی متناسب با استانداردهای تردد ماشین‌آلات معدنی، برق‌رسانی، آب مصرفی مورد نیاز معادن و سوخت مورد نیاز معادن و ماشین‌آلات معدنی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.