سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
بهره‌برداری از ۴۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی مازندران
18 دی 1400 - 12:01
شناسه : 22745
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: امسال ۴۰۶ طرح صنعتی استان که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جهانگیر بائی لاشکی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران در حاشیه بازدید از اداره صنعت، معدن و تجارت نوشهر، اظهار داشت: تکمیل این طرح‌ها با طرح در کارگروه و ستاد تسهیل و رونق تولید استان و از طریق تسهیل در روند پرداخت تسهیلات، کاهش بروکراسی اداری و پی گیرهای لازم شتاب گرفت.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸۳ طرح صنعتی در حال ساخت با پیشرفت بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در استان وجود دارد، در حلی که سال گذشته تکمیل ۶۸۹ طرح صنعتی نیمه تمام در استان به خاطر تورم و افزایش نرخ ارز با مشکل مواجه بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، گفت: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با استفاده از تسهیلات رونق تولید و سایر منابع، در ۹ ماهه امسال به ۱۴۲ واحد صنعتی ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. هم‌اکنون نیز ۶۲۵ واحد تولیدی برای دریافت سه هزار و ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده‌اند.

بائی لاشکی با اشاره به سهم ۳.۱۳ درصدی استان از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸  قانون بودجه کشور در سال جاری میزان آن را ۳۷۵ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: پرداخت تسهیلات این بند با امضای قرارداد بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های عامل و انتخاب طرح‌ها و معرفی آن‌ها به بانک‌های عامل از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی در پایان درباره واحدهای صنعتی غیر فعال این استان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان تاکنون ۶۱ واحدهای به چرخه تولید بازگشتند که ۷۱۳ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۴۰ واحد غیرفعال دیگر هم به چرخه تولید باز خواهند گشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.