سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
به‌زودی مشکل بازار ورق فولادی حل خواهد شد
13 اسفند 1399 - 12:19
شناسه : 8302
رییس هیات عامل ایمیدرو: رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: حدود سه طرح تولید ورق فولادی در حال تکمیل، برای افتتاح داریم که تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات ایمیدرو درباره کمبود ورق فولادی، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از ورق تولیدی کشور مربوط به شرکت فولادمبارکه اصفهان است؛ به طوری که برخی این شرکت را تنها تولیدکننده ورق فولادی در کشور می‌دانند و تولیدات آن کفاف نیاز صنایع کشور را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر طرح‌های جدیدی که در حوزه فولاد به زودی افتتاح می‌شود، افزود: حدود سه طرح تولید ورق فولادی در حال تکمیل برای افتتاح داریم که امیدوار هستیم با به کارگیری آن‌ها مشکل ورق فولاد به حداقل برسد. طرح‌های تولید ورق فولادی حدود یک سال تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: دیدگاه سازمان ایمیدرو این است که با توجه به دانش و توانمندی‌های لازم کشور در بخش فولاد، کارهای بزرگی باید در این حوزه صورت گیرد. پس توقع ما این است که روند بومی‌سازی و اجرای مهندسی‌ معکوس را تسهیل نماییم و به همین منظور از آن حمایت خواهیم کرد.

جعفری ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن جدیت در ساخت قطعات داخلی، باید به دنبال آن باشیم تا با تکنولوژی‌های جدید همگام با دانش روز به صورت داخلی به تولید ادامه دهیم.

وی درباره تامین سنگ‌آهن یادآور شد: سنگ‌آهن به عنوان ماده اولیه، یکی از موضوعات کلیدی در تولید فولاد است. توسعه اکتشاف، یکی از مواردی که در دستور کار ایمیدرو قرار دارد. به تازگی در استان یزد، یک ذخیره معدنی شناسایی شده است. لازم به توضیح است که در حال حاضر، تبدیل سنگ‌های کم‌عیار (که در گذشته به عنوان باطله در نظر گرفته می‌شد) به کنسانتره، بیش از پیش ضرورت یافته است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان، خاطرنشان کرد: حدود ۵۱۷ میلیارد دلار بودجه برای سال ۱۳۹۹ تعریف کرده‌ایم که تا امروز حدود ۳۲۰ میلیارد دلار آن محقق شده است. باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی در حوزه بومی‌سازی داشته باشیم. با وجود توانایی کشور پیرامون ساخت قطعات در این زمینه طی سال‌های گذشته، اما متاسفانه در این زمینه واردات صورت می‌گرفت. به طور مثال، تجهیزاتی که برای شرکت فولاد قائنات وارد می‎‌شد، امروز با قیمت و زمان کمتر و از طریق متخصصان داخلی، تولید می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.