سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
به اجرای برنامه توسعه ۱۳ میلیون یورویی پایبند هستیم
27 فروردین 1401 - 12:35
شناسه : 26638
مدیرعامل شرکت ملی مس اعلام کرد: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به روند توسعه‌ای صنعت مس در دهه گذشته، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران طی 10 سال گذشته، با کاهش سرمایه‌گذاری مواجه بوده است؛ باید به ‌طور قطع عقب‌ماندگی غیر عمدی ایجاد شده را جبران کنیم.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در دیدار با رییس و اعضای هییت‌مدیره انجمن مس ایران که در محل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد، در خصوص توسعه صنعت مس اظهار داشت: باید بررسی شود که آیا صنعت مس ایران هم‌پای رقبای خود  توسعه یافته است یا خیر و اگر توسعه یافته، چه دلایلی را شامل می‌شود و در صورتی که توسعه پیدا نکرده است، موظف هستیم موشکافانه علت آن را بیابیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما بر روی کمربند جهانی مس قرار گرفته است، افزود: ۱۷ میلیارد تن مواد معدنی کشف ‌شده مس در کشور وجود دارد و با درنظر گرفتن معادن بخش خصوصی، در مجموع بالغ بر ۲۰ میلیارد تن ماده معدنی کشف شده در کشور داریم.

 مدیرعامل شرکت ملی مس، گفت: بر این اساس تا ۲۵۰ سال آینده، ماده معدنی وجود خواهد داشت که به این ترتیب، دارای رتبه هفت دنیا در زمینه ماده معدنی کشف شده هستیم، اما در تولید مس کاتد در جایگاه ۱۹ دنیا قرار گرفته‌ایم.

رستمی با اشاره به موفقیت برخی کشورها در زمینه افزایش تولید مس بیان کرد: برخی کشورها چون کنگو و زامبیا علی‌رغم وجود مشکلاتی چون مواجهه با جنگ، در زمینه میزان تولید از ما جلوتر هستند. سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا دچار عقب‌گرد در صنعت مس کشور شده‌ایم.

وی ضمن مقایسه روند پیشرفت صنعت مس با دیگر صنایع ادامه داد: در مقایسه صنعت مس با صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم دریافتیم که صنعت مس هم‌پای سایر فلزات در ایران توسعه نداشته است.

مدیرعامل شرکت ملی مس با تاکید بر ضرورت وفاق کامل برای توسعه مس و گسترش همکاری‌ها، اعلام کرد: شرکت مس آمادگی همکاری با انجمن مس ایران را دارد و از مشارکت در پروژه‌هایی که در راستای توسعه صنعت مس باشد قطعا استقبال خواهیم کرد و به صورت کلی، به هر میزان که صنعت مس توسعه یابد، شرکت ملی مس توسعه خواهد یافت، چراکه منافع ما در توسعه صنعت مس است.

رستمی با اشاره به اینکه دولت انتظار دارد شرکت‌هایی نظیر مس برای توسعه و درآمدزایی بیشتر وارد عمل شوند افزود: نه‌تنها باید به نقش خود واقف باشیم، بلکه باید برای جبران عقب‌افتادگی صنعت مس دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم تا موانع را از سر راه برداریم.

وی همچنین با اشاره به وجود سه هزار دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز در بخش معدن و صنعت مس یادآور شد: باید برای خرید بیشتر تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز و ضروری این صنعت، اقدام کرده و برای توسعه هر چه سریع‌تر و بیشتر از کشورهای مختلف دنیا کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به برنامه تدوین شده ۱۳ میلیون یوریی توسعه شرکت مس در مدیریت پیشین تصریح کرد: اجرای این برنامه بر دوش ما  است و بنده نیز مصمم و متعهد به اجرای آن هستم و از شما هم می‌خواهم که ما را در این امر یاری کنید.

رستمی در ادامه تامین آب و برق در صنعت مس را امری ضروری دانست و بیان کرد: بحث تامین انرژی به ‌ویژه آب، از جمله دغدغه‌های شرکت مس است.

وی در ادامه از اعضای هییت‌مدیره انجمن مس ایران خواست تا بازوی فکری خوبی برای دولت بوده و در زمینه رفع مشکلات و موانع برخورد فعالانه داشته باشند.

گفتنی است، در این جلسه بهرام شکوری رییس انجمن مس ایران به همراه سایر اعضای و تعدادی از فعالان صنعت مس ضمن تبریک انتصاب دکتر رستمی به‌ عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مطالبی را پیرامون مالیات، عوارض و حقوق دولتی در بخش معدن مطرح کردند. در این جلسه، بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس و سعد عبدی، مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.