سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
به دنبال کاهش شرایط التهاب در بازار خودرو
04 خرداد 1401 - 12:53
شناسه : 28256
کارشناس بازار سرمایه گفت: التهاب بازار خودرو فقط با عرضه مداوم محصولات تولیدی در بورس کالا به آرامش خواهد رسید و در غیر این صورت اثر چندانی بر بازار خودرو نخواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه، راجع به مزایای عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: تاکنون مواردی مشابه عرضه خودرو در بورس کالا با توجه به شرایط رقابتی که در بازار این صنعت وجود دارد برای بازار سرمایه سایر کشورها، رخ نداده است.

وی با بیان اینکه اغلب اطلاعات قیمتی که دفاتر فروش خودرو در سامانه کدال منتشر می‌کنند، به طور قابل توجهی با قیمت خودرو در بازار آزاد متفاوت است، افزود: با عرضه خودرو در بورس کالا اختلاف قیمتی در صنعت خودرو که یکی از موارد قیمت‌گذاری دستوری به حساب می‌آید، کاهش خواهد یافت.

کارشناس بازار سرمایه، گفت: مابه‌التفاوت قیمت فروش دو شرکت بزرگ خودروساز یعنی سایپا و ایران‌خودرو طی سال ۱۴۰۰، بر اساس میزان تولیدات، نرخ ثبتی دفاتر و  نرخ معاملات در بازار آزاد بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ با نرخ انتشار اوراق از سوی دولت طی سال گذشته به طور تقریبی برابر است. بنابراین کشف قیمت با عرضه خودرو داخل بورس کالا به نوعی که موضوع اصلی رفع موانع برای سفته‌بازی، دلالی در بازار آزاد محصولات خودرو ساز مورد بررسی قرار گرفته باشد، می‌تواند تاثیر به‌سزایی روی این صنعت بگذارد.

آقابزرگی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و سایر مسئولان مربوط باید خود را موظف بدانند و به نوعی عمل کنند تا با عرضه خودرو در بورس کالا موضوع سفته‌بازی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: التهاب بازارخودرو تنها با عرضه مداوم محصولات تولیدی مربوط در بورس کالا به آرامش خواهد رسید در غیر این صورت اثر چندانی بر بازار خودرو نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.