پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
به طرح جامع طلا امیدواریم
28 بهمن 1399 - 11:05
شناسه : 7229
عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد: عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تاریخ صنعت طلا و جواهر به همراه تمامی فعالیت‌هایی که پیرامون این صنعت در گذشته صورت گرفته است، عمدتا به ایران تعلق دارد. این موضوع از طریق آثاری که در موزه‌های مهم جهان وجود دارد، به طور کامل قابل اثبات است. صنعت طلا جزو صنایع بومی کشور محسوب می‌شود و این باعث خوشحالی است که دستگاه‌های ذی‌ربط به آن ورود پیدا کرده‌اند و ما نسبت به این اجرای طرح امیدوار هستیم.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد تدوین طرح جامع طلا، اظهار داشت: همیشه وقتی در مورد یک مسئله حساسیت ایجاد می‌شود، نشان‌دهنده اهمیت آن موضوع است. مطرح شدن تدوین طرح جامع طلا باعث می‌شود ما نگاه ویژه‌تری به صنعت و صنف طلا داشته باشیم. اگر طرح جامع طلا با یک کار کارشناسی و با یک دقت عمل بالا تدوین شود، فعالان این بخش می‌توانند نسبت به آینده کاری خود بیش از پیش امیدوار باشند.

وی افزود: صنعت طلا و جواهر یک صنعت شناخته شده است و ما می‌دانیم این حوزه چه موهبتی می‌تواند برای آحاد جامعه و منافع ملی کشور به همراه داشته باشد؛ ولی این صنعت در ۵۰ سال گذشته به ویژه طی چند دهه اخیر، مغفول مانده است. لذا اینکه می‌بینیم افراد متخصصی به دنبال ایجاد یک سند راهبردی و تدوین یک طرح جامع در رابطه با این صنعت هستند تا کارها بر اساس یک استراتژی مدونی به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد؛ بسیار خوشحال‌کننده است و مسلما به رونق این صنعت و فلز گران‌بها کمک شایان توجهی می‌کند.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران به پیشینه تاریخی ایران در زمینه طلا و جواهر اشاره کرد و گفت: تاریخ صنعت طلا و جواهر و تمامی فعالیت‌های پیرامون آن که در جهان صورت گرفته است، تماما به ایران تعلق دارد. این موضوع از طریق آثاری که در موزه‌های مهم جهان وجود دارد، به طور کامل قابل اثبات است. صنعت طلا جزو صنایع بومی کشور محسوب می‌شود و این باعث خوشحالی است که دستگاه‌های ذی‌ربط به آن ورود پیدا کرده‌اند. در واقع ما نسبت به این اجرای طرح امیدوار هستیم و هر جا بتوانیم کمکی بکنیم، دریغ نخواهیم کرد تا شاهد پیشرفت استان‌هایی نظیر اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان باشیم.

محمدولی در پایان خاطرنشان کرد: کشور منابع معدنی بسیار خوبی دارد که خیلی از آن‌ها حتی شناخته شده نیستند و این منابع می‌توانند وارد چرخه تولید فراورده‌ها و مصنوعات طلا شوند. که محصولات این صنعت مانند سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌توانند بخش زیادی از درآمدهای عمومی کشور را تامین کند و زمینه اشتغالزایی مناسب را به وجود آورد. لذا خواهش ما این است که تدوین این طرح در دستور کار مستمر قرار گیرد و در تمام شاخه‌های این صنعت گسترش یابد. همچنین با رویکردی که شاهد آن هستیم، امیدواریم تا سال‌های آتی به این طرح جامع دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.