جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
به وعده وزیر صمت درباره کاهش قیمت فولاد خوشبین هستیم
22 آبان 1399 - 7:01
شناسه : 1405
نایب رییس مجلس از قول وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت فولاد به زیر ۹ هزار تومان در ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: همانطور که پیش از این وزیر توانست، قیمت فولاد را از ۱۷ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان برساند بنابراین ما به عملیاتی شدن این قول خوشبین هستیم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از  ایرنا از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین با تشریح سومین جلسه بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مسئولان وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی، سازمان شهرداری‌ها، سازمان حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری تهران برگزار شد، گفت: ظرفیت تولید اتوبوس در کشور ۵ هزار دستگاه درون شهری و ۳ هزار دستگاه برون شهری است اما متاسفانه در چند سال گذشته برای نوسازی اتوبوسهای درون شهری و برون شهری اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به خطرات فرسودگی اتوبوس‌ها و عدم نوسازی و جایگزینی ناوگان مسافری جاده ای افزود: در نشست امروز مصوب شد تا پایان سال جاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دو طبقه و معمولی و مینی‌بوس توسط شهرداری خریداری شود که البته این تعداد کافی نیست ولی برای آغاز کار خوب است. ۵۰۰ دستگاه هم برای بیش از ۱۰۰ شهرداری در سراسر کشور خریداری خواهد شد.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه از ظرفیت تولید ۵ هزار دستگاه اتوبوس در کشور تنها یک‌هزار دستگاه مشتری دارد، یادآور شد: دلیل آن هم می‌تواند نبود منابع مالی یا عدم دریافت حق و حقوق دستگاه‌های مربوطه از سازمان هدفمندی یارانه‌ها و از محل تبصره ۱۴ باشد.

نیکزا با اشاره به اعلام نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره ناتوانی در خرید و عرضه ۳ هزار دستگاه اتوبوس تولیدی به بخش خصوصی بیان کرد: این سازمان اعلام کرده، ارزش یک دستگاه اتوبوس‌ حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان است و حتی اگر به خریداران ۴ میلیارد تومان هم وام داده شود، خریدار باید ماهیانه معادل ۶۰ میلیون تومان قسط بپردازد که این موضوع با مسافرکشی میان شهری امکانپذیر نیست.

نایب رییس مجلس افزود: در صورت عدم چاره‌اندیشی برای این موضوع مسلما تا ۳ سال آینده ناوگان حمل و نقل جاده ای فرسوده خواهد شد و باید در انتظار بروز انواع مشکلات در جاده‌های کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به بررسی قیمت فولاد و سیمان برگزار شد، گفت: براساس وعده وزیر صمت، قیمت فولاد ظرف مدت ۱۰ روز آینده به زیر ۹ هزار تومان خواهد رسید، همانطور که پیش از این رزم‌حسینی توانست قیمت فولاد را از ۱۷ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان برساند و با توجه به اتفاق نظر و اتحاد لازم بین دولت و مجلس در این مورد، ما به عملیاتی شدن این قول خوشبین هستیم.

ارزبری فولاد در هر تُن کمتر از ۵۰ دلار است

نیکزاد تصریح کرد: در بررسی‌های ما مشخص شد، ارزبری فولاد در هر تُن کمتر از ۵۰ دلار است و حتی افزایش قیمت ارز نمی‌تواند، تاثیری بیش از ۱۰۰۰ تومان در هر کیلو فولاد داشته باشد، بنابراین قیمت میلگرد به زیر ۹ هزار تومان خواهد رسید.

وی درباره قیمت سیمان هم گفت: اکنون قیمت سیمان به صورت فله‌ای ۲۹۰ هزار تومان و پاکت ۵۰ کیلویی هم ۲۱ هزار تومان است اما یک مشکل درباره پاکت سیمان وجود دارد.

نایب رییس مجلس بیان کرد: مسئولان مربوطه موضوع پاکت سیمان را رها کرده بودند و مواد به‌کار رفته در پاکت سیمان از لحاظ پتروشیمی موجب بهم‌ریختگی بازار شده بود اما اکنون این موضوع حل شده است و بنابراین ما به ثابت نگاه داشتن قیمت سیمان در کشور توسط وزارت صمت خوشبین هستیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.