جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
به کام محصولات به نفع شرکت‌ها
18 خرداد 1400 - 16:36
شناسه : 13457
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به افزایش تنوع عرضه محصولات در بورس کالای ایران طی ماه‌های اخیر گفت: شرکت‌های بورسی که محصولاتشان را در بورس کالای ایران عرضه می‌کنند، در واقع بستری رقابتی را برای فروش محصولات خود انتخاب کرده‌اند که این موضوع در رشد بازدهی شرکت‌ها و به دنبال آن بهبود شرایط سهام شرکت‌ها اثر مثبتی خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مزایای عرضه محصولات شرکت‌ها در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: براساس قانون، شرکت‌هایی که بتوانند محصولات خود را از طریق سازوکار بورس کالای ایران عرضه کنند، کالای آن شرکت‌ها از شمول قیمت‌گذاری و برخی دیگر از مداخلات خارج خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که در بورس کالای ایران فضای رقابتی آزاد وجود دارد، بی‌شک قیمت مناسبی برای محصولات شرکت‌ها کشف می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهاداربا اشاره به عرضه محصولات معدنی و سیمان در بورس کالای ایران و تاثیر آن بر سهام این شرکت‌ها، گفت: به طور طبیعی به هر میزان که شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را در شرایطی آزادتر و به دور از مداخلات قیمتی به فروش برسانند در میزان بازدهی شرکت‌های مدنظر تاثیرگذار خواهد بود و بازدهی بالاتر برای هر شرکتی، به معنای تاثیر مثبت بر روند قیمت سهام آن شرکت است.

دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: هر کالایی که بتواند وارد بورس کالای ایران شود دیگر قیمت‌گذاری دستوری بر روی آن معنایی ندارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.